اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

3000 زوج از کمک هزینه ازدواج بهره‌مند شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با مساعدت و همکاری خیرین و کمیته امداد 3 هزار زوج در آستانه ازدواج از کمک هزینه جهیزیه استفاده کردند.

3000 زوج از کمک هزینه ازدواج بهره‌مند شدند

بهروز زلالی در آستانه روز ملی ازدواج و سالروز پیوند آسمانی حضرت فاطمه زهرا (س) و علی (ع) در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کمیته امداد از جمله نهادهایی است که بزرگترین عائله را دارد به طوری که در این استان  30 هزار خانوار در قالب 65 هزار نفر زیر‌پوشش این نهاد انقلابی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: 55 درصد افراد زیر‌پوشش این نهاد را زنان سرپرست و خانواده‌های بی‌بضاعت تشکیل می‌دهند که هدف‌گذاری کمیته امداد در یک رسالت سنگین تامین سلامت و توانمند‌سازی خانواده‌ها و نسل آینده در قالب بنیان مستحکم خانواده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: کمیته امداد ویژه برنامه‌هایی را در حمایت از خانواده‌ها به شکل اجتماعی و فرهنگی تدارک دیده است به گونه‌ای که در یک هدایت و سرپرستی واقعی اهداف متعالی قابل پیگیری است.

زلالی به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: 9 درصد خانوارها و 5.2 درصد جمعیت این استان عائله کمیته امداد به شمار می‌روند که از خدمات متنوع این نهاد انقلابی برخوردار هستند.

این مسئول اساس کار این نهاد را کار فرهنگی و تقویت نظام خانواده توصیف کرد و افزود: در این استحکام و حرکت رو به جلو چشم‌ و هم چشمی‌ها و برخی هزینه‌های گزاف در امر ازدواج جوانان معضل‌آفرین شده به طوری که این امور به دیر رغبت پیدا کردن جوانان به امر ازدواج کمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تاکید کرد: همین امر سبب شده است تا بسیاری از جوانان و خانواده‌ها در معرض آسیب و مشکلات جدی قرار گیرند.

زلالی بالا رفتن سطح توقعات دختران و پسران در مسیر ازدواج را یکی دیگر از مشکلات و معضلات امر ازدواج دانست و بیان داشت:‌ اصلاح این فرایند به کار فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد که کمیته امداد دنبال رفع و رجوع این مشکلات است.

وی ادامه داد:‌ این نهاد در یک اقدام ارزنده طرح صیانت از بنیان خانواده و تحکیم آن را عهده‌دار شده است به طوری که شعار امسال این نهاد توانمند‌سازی، کار‌آفرینی و تحکیم نهاد خانواده می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: ما برای دغدغه جوانان و خانواده‌های آنها و رفع بسیاری از نارسایی‌ها برنامه‌ریزی کرده و کلاس‌های آموزشی را برای نسل جوان و در آستانه ازدواج برقرار کرده‌ایم.

زلالی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت:‌ برای پایین آوردن سطح توقعات نیازمند استمرار آموزش و حرکت‌های فرهنگی هستیم به طوری که کمیته امداد سعی می‌کند در این زمینه یک طراحی واقعی را انجام دهد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول