اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

بالا رفتن سن ازدواج از مشکلات جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه دین‌مداری به جای سرمایه‌مداری باید معیار ازدواج جوانان امروز باشد، گفت: بالا رفتن سن ازدواج از مشکلات جامعه است.

بالا رفتن سن ازدواج از مشکلات جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی عصر امروز در جمع مسئولان فرهنگی این شهرستان با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج امیر‌المومنین (ع) و فاطمه (س) اظهار کرد: ازدواج مورد تاکید دین مبین اسلام و یکی از سنت‌های حسنه به یادگار مانده از پیامبر اکرم (ص) است.

وی با بیان اینکه تداوم نسل‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های بشر در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: اسلام برای تشکیل حریم خانواده و تداوم نسل‌ها چارچوب مشخصی را به افراد نشان داده است.

امام جمعه صومعه‌سرا با تاکید بر رعایت چارچوب و حریم‌های قانونی ازدواج و تداوم نسل اذعان کرد: پیروی از دستورات دین اسلام و آموزه‌های دینی و قرآنی یک اصل مهم و انکارناپذیر در راستای جلوگیری از شیوع گسترده فسادهای اجتماعی محسوب می‌شود.

وی مسلمانان را از پیروان راستین و واقعی دین اسلام خواند و افزود: توجه به فرامین دینی و مذهبی آدمی را به راه راست و مستقیم هدایت می‌کند.

صدیقی با اشاره به پیوند و ازدواج امیرالمومنین (ع) و فاطمه (س) متذکر شد: پیوند امام علی (ع) و فاطمه‌زهرا (س) به دلیل دوری از مادی‌گرایی و مباحث بی‌ارزش دنیوی بسیار پاک و دینی انجام شد.

وی، فاطمه (س) را مظهر یک زن متدین، پاک و بهترین الگو برای زنان امروز برشمرد و عنوان کرد: فاطمه (س) از بین تمام خواستگاران صاحب نام و مال تنها فردی را برای زندگی برگزید که جزو باور دین و منشأ دینداری چیز دیگری نداشت.

امام جمعه صومعه‌سرا اضافه کرد: دینداری علاوه بر ایمان راسخ با خود اخلاق نیکو، عزم و توان راسخ برای درست زیستن، افتخار یاری رساندن به دیگران و در نتیجه خرسندی خانواده‌ها را به همراه دارد.

وی با تاکید بر دوری جوانان از فرهنگ‌ها و توقعات برگرفته از تبلیغات نادرست غرب در جوامع امروزی یادآور شد: دین‌مداری به جای سرمایه‌مداری باید معیار ازدواج جوانان امروز باشد.

صدیقی گفت: جوانان برای ازدواج شخصی لایق و متدین را برگزینند تا در آرامش و امنیت خاطر بیشتر به ادامه زندگی و تربیت فرزندان خود بپردازند.

وی به چگونگی شناخت و ترویج الگوهای صحیح در زندگی اشاره کرد و افزود: افراد با مطالعه سیره زندگی اولیای دین قادر به شناخت بهتر و بیشتر الگوهای زندگی خواهند بود.

امام جمعه صومعه‌سرا بالا رفتن سن ازدواج و حسادت را از مباحث و مشکلات بزرگ کنونی در کشور دانست و گفت: نباید توقعات بی‌مورد فرزندان و یا خانواده‌ها اهداف تشکیل پیوندهای مقدس زناشویی را سست و لرزان کند.

وی با بیان اینکه رویکردهای دینی و فرهنگی اساس تشکیل امر زناشویی و تداوم نسل در نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: نباید باورهای دینی و فرهنگی با تبلیغات سوءدشمن برچیده شود.

صدیقی با اشاره به فعالیت متولیان امر فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: این نهادهای اصلی در راستای جلوگیری از بروز فسادهای اجتماعی و جنسی نقشی مهم و تاثیرگذار دارند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول