اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

ازدواج را با دیدگاه غیر‌خدایی به اضطراب تبدیل نکنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: ازدواج یک تفاهم و تعادل است همانند دو کفه ترازو، میزانی است که دو کفه باید همیشه با هم برابر باشند.

ازدواج را با دیدگاه غیر‌خدایی به اضطراب تبدیل نکنیم

حجت‌الا‌سلام علی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج رکن رکین عرش عظیم پروردگار متعال‌، نگهدارنده دین خدا بر روی زمین امیر‌المومنین علی‌بن‌ابی‌طالب و نور چشمان پیغمبر، ناموس خلقت حضرت فاطمه‌زهرا(س) اظهار کرد: امیر‌المومنین برگزیده پروردگار متعال بو‌د که خداوند همتایی همانند حضرت فاطمه‌زهرا(س) را برای ایشان بر روی زمین خلق کرده بود.

ملکی ادامه داد: جانشین پیغمبر این جایگاه والای معرفت باید همسری که از لحاظ معرفتی همتای خود بود انتخاب می‌کرد و این شخصیت بزرگوار جز حضرت فاطمه(س) دختر پیامبر(ص) کسی دیگر نبود.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت رهبران هدایت‌گر به سوی سعادت دنیوی و اخروی هستند افزود: زندگی، اعمال و رفتار اهل‌بیت برای همگان الگو و راهگشای زندگی است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین ازدواج علی‌ابن‌ابی‌طالب و حضرت فاطمه‌زهرا(س) را الگویی برای تمام مسلمانان جهان و بشریت عنوان کرد و گفت: در ازدواج باید همتا بودن از لحاظ مقام، منصب دنیوی‌، ثروت و دین را رعایت کرد چراکه این امور خود زمینه‌ساز اختلافات هستند.

وی درس ساده‌ زیستن را از دیگر الگوهای ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) دانست و تصریح کرد: یک ازدواج ساده، آسان و در عین حال نورانی و ملکوتی بسیار زیباتر از ازدواجی است که در آن ریخت‌و پاش‌های و اسراف‌های زیادی است.

ملکی جهیزیه و مهریه ساده را ملاک یک ازدواج دینی و الهی معرفی کرد و افزود: ملاک معنویت انسان است جهیزیه و مهریه‌های سنگین خوشبختی را به همراه ندارد این انسانیت است که بیان‌کننده خوشبختی و سعادت است.

وی با اشاره به برخی از ازدواج‌های امروزی با احساس تاسف گفت: در برخی از ازدواج‌های مسلمانان و مومنان اسراف‌های بسیاری در باب خرج ازدواج و ولیمه ازدواج دیده می‌شود چند نوع غذا برای یک مجلس ازدواج پخت می‌شود که در نهایت به علت عدم‌ استفاده دور ریخته می‌شود و این اسراف است، اسراف حرام است حرام خدا تا ابد حرام است‌.

ملکی اظهار کرد: برخی از جوانان و خانواده‌ها مهریه‌های سنگین به تاریخ تولد، سال شمسی، قمری و میلادی را ملاک خوشبختی قرار می‌دهند، این ازدواج دینی نیست به همین دیدگاه‌های اشتباه است که ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه در ازدواج امام علی(ع) و دختر پیامبر حضرت فاطمه‌زهرا(س) نورانیت بود ادامه داد: در اکثر ازدواج‌های امروزی از آلات موسیقی حرام استفاده می‌شود که در روایات آمده است با آلات حرام شیطان وارد مجلس می‌شود و ملائک خارج می‌شوند، زندگی را باید با دین معنویت و خدایی شروع کرد.

* اگر دین ملاک ازدواج باشد زندگی بهشت می‌شود

وی با توصیه به خانواده‌ها گفت: در ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، پیامبر(ص) از امام اول شیعیان نپرسید که چقدر ثروت داری، مهریه دخترم سنگین باشد و... چراکه پیامبر اسلام معنویت و دین امیر‌المومنین را ملاک قرار داد هم‌اکنون نیز ما باید دین جوانان را در کفه ترازو قرار دهیم اگر دین ملاک باشد زندگی بهشت می‌شود.

امام جمعه قصرشیرین گفت: اگر تقوا ملاک زندگی باشد زن و مرد پشتوانه هم قرار می‌گیرند و با همدیگر به آرامش می‌رسند.

وی با اشاره به سوره روم آیه 21 که در آن خداوند ازدواج را وسیله آرامش معرفی می‌کند افزود: ازدواج را با دیدگاه غیر‌خدایی به اضطراب و نگرانی تبدیل نکنیم.

ملکی در پایان گفت: ازدواج یک تفاهم و تعادل است همانند دو کفه ترازو، میزانی است که دو کفه باید همیشه با هم برابر باشند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول