اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد نماز جمعه آبادان:

مسئولان ازدواج آسان را حمایت کنند

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد نماز جمعه آبادان گفت: سلامت جامعه با ازدواج آسان فراهم می‌شود و این امر را مسئولان و خانواده‌ها باید مدنظر قرار دهند.

مسئولان ازدواج آسان را حمایت کنند

حجت‌الاسلام غانم جاسمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان با تبریک به‌مناسبت سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: ازدواج سنتی حسنه و به جا از حضرت رسول اکرم(ص) در دین مبین اسلام است.

وی افزود: با توجه به تأکید پیامبر به تشکیل خانواده و ازدواج، به آسانی می‌توان بر اهمیت این امر پسندیده واقف شد و اینکه چگونه زندگی جدیدی را از نو آغاز کرد.

مسئول ستاد نماز جمعه آبادان خاطرنشان کرد: ازدواج را باید آسان گرفت و تنها از طریق حمایت خانواده‌ها و کم گرفتن مهریه‌ها می‌توان بر این مهم فائق آمد.

این مسئول اضافه کرد: بسیاری از جوان‌ها به‌دلیل ضعف مالی قادر به تشکیل زندگی نبوده و همین مسئله آنها را به سوی فساد روحی و جسمی می‌کشاند.

جاسمیان عنوان کرد: سلامت جامعه با ازدواج آسان فراهم می‌شود و این امر را مسئولان و خانواده‌ها باید مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه الگوبرداری از زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) راهی اطمینان به سوی زندگی مشترک و پایدار است، گفت: آن دو حضرت با کمترین امکانات در زمان خود جهیزیه تهیه کرده و زندگی مشترک را از سر گرفتند، این الگو می‌تواند بهترین و بادوام‌ترین الگوی زندگی مشترک برای زوجین و خانواده‌هایشان باشد.

مسئول پاسخگویی به مسائل شرعی دفتر امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: مسئولان باید با ایجاد اشتغال، تهیه مسکن و هموارتر کردن راه‌های اعطای وام ازدواج به جوانان، آنها را در زمینه تشکیل زندگی و ازدواج همراهی کنند.

وی در پایان اذعان داشت: مشکلات مالی، دغدغه‌های زندگی شهروندان را چند برابر کرده و همین امر در برخی موارد منجر به جدایی زوجین می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول