اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

هفت خان رستم ازدواج را باید سهولت داد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: هفت خان رستم امر ازدواج را باید سهولت داده و موانع پیش رو را به سرعت برطرف کرد.

هفت خان رستم ازدواج را باید سهولت داد

حجت‌الاسلام سید علی موسوی همزمان با روز ملی ازدواج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: جوانان ما امروز با یک سری از مشکلات و محدودیت‌ها مواجه هستند که برطرف شدن آن نیاز به واقع‌بینی خانواده‌ها و مسئولان دارد.

موسوی بیان داشت: باید با برطرف کردن موانع زمینه ازدواج آسان جوان را به وجود آوریم چرا که نمی‌توان نیاز جوان به امر ازدواج را بی‌ پاسخ گذاشت و ارضای نیازهای درونی او را به تاخیر انداخت.

وی ازدواج را مانع اصلی بزه و گناه در جامعه توصیف کرد و گفت: مساعد شدن زمینه تشکیل خانواده از نظر مالی نیاز به حمایت جدی دارد چرا که تنها با «حلوا حلوا» گفتن نمی‌توان دهان را شیرین کرد.

این استاد دانشگاه نیاز امروز جوان به شغل، مسکن، ازدواج، بیمه و آتیه مناسب را حق مسلم او برای زندگی مطلوب اعلام کرد و افزود: جوان ما امروز با هفت خان رستم برای تشکیل خانواده روبروست به طوری که حتی بانک‌های ما در پرداخت وام ازدواج با سنگ‌اندازی‌های مختلف در این مسیر مانع ایجاد می‌کنند.

عضو موسسه خانواده در اردبیل اظهار داشت: ما وظیفه داریم حداقل امکانات را برای نسل جوان مهیا کنیم تا با برخورداری از شغل مناسب بتوانند تامین معاش کرده و به بهبود شرایط زندگی امیدوار باشند.

وی ادامه داد: جوان ما اگر در امر ازدواج با مشکل روانی و روحی برخورد کند نتیجه آن طلاق و جدایی خواهد بود که این امر نیز به نابسامانی‌های اجتماعی دامن خواهد زد.

عضو هیئت مدیره بیاد صیانت از نهاد خانواده بیان داشت: نباید تنها به ابعاد منفی ازدواج توجه کرده و آن را بزرگ نمایی کنیم بلکه بهتر است آثار مثبت ازدواج نظیر آرامش بخشی به جوان و تکامل شخصیت او را نیز به عنوان آثار مثبت ازدواج در نظر بگیریم.

وی افزود: رسانه‌ها از نظر فرهنگی باید تبلیغات مناسبی را داشته باشند چراکه ما در جامعه در حال گذر از سنتی به مدرنیته هستیم که گاه جوان ما در بین سنت و صنعت در برزخ گرفتار شده است.

این استاد حوزه به اشکال تراشی‌های مختلف از سوی خانواده‌ها در جریان خواستگاری اشاره کرد و گفت: نه تنها باید این مانع برطرف شود بلکه در برگزاری مراسم نیز باید ساده‌زیستی در اولویت قرار گیرد.

وی پایین آوردن سطح توقعات خانواده‌ها را ضروری خواند و ابراز داشت: توقع تحصیلکرده‌های ما به حدی بالا رفته که امکان ازدواج از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما گرفته شده است.

موسوی اهمیت دادن به اخلاق، معنویت و مسایل مذهبی را یادآور شد و افزود: برای اینکه کانون خانواده به کانون مهر و محبت مبدل شود باید در امر ازدواج به خدا توکل کرده و با تدبیر درست زندگی را به پیش برد.

وی جوانان را به یاد گرفتن معیارهای زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) دعوت کرد و گفت: این الگوها باید چنان با برهان دلیل تبیین شود تا جوان ما با شور و علاقه بتواند در امر ازدواج گام بردارد.

عضو هیئت مدیره بیاد صیانت از نهاد خانواده در پایان به خبرنگار فارس اظهار داشت: خانواده‌ها باید به فرزندان خود لذت و حلاوت زندگی کردن برای حل مشکلات و نهراسیدن از دغدغه‌ها و گرفتاری‌ها را بیاموزند و اجاره ندهند جوانان در گام اول از این امر هراسی و واهمه داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول