اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام یعقوبی در گفت‌و‌گو با فارس:

سختگیری‌‌ در ازدواج‌‌ سبب بروز مفاسد اخلاقی ‌می‌شود‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشمر گفت: سختگیری‌ها در ازدواج‌های امروزه سبب بروز مفاسد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

سختگیری‌‌ در ازدواج‌‌ سبب بروز مفاسد اخلاقی ‌می‌شود‌

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به زندگی آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: یکی از سنت‌هایی که در قرآن کریم و سیره اهل بیت تاکید زیادی بر انجام آن شده ازدواج است.

وی افزود: البته درک معنا و هدف صحیح از ازدواج می‌تواند ما را به کمال برساند و جهت قدم برداشتن درست در این مسیر نیازمند الگوی ناب زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) هستیم.

یعقوبی در ارتباط با تاکید آیات قرآنی بر ازدواج خاطر‌نشان کرد: نگاه جامع‌گرانه و صحیح به ازدواج به معنی مدیریت درست عواطف است.

وی تصریح کرد: همچنین ازدواج عملی کردن برخی مسائل و آموزه‌های دینی است؛ حس پدر و مادر شدن و مسئولیت‌پذیری آنان در قبال فرزندان، همسرداری و مدیریت زندگی از جمله آموزه‌هایی است که در قالب ازدواج تحقق می‌یابد.

امام جمعه کاشمر از کانون خانواده حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، با عنوان خانه پاک یاد کرد و افزود: خانه این دو بزرگوار سر منشأ خوبی‌ها، خصائل نیک و احترام متقابل بوده و هیچ نشانی از بی‌احترامی ،نگاه‌های طلبکارانه و بدبینی نبوده است.

وی ادامه داد: زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگوی نابی برای ازدواج جوانان به‌شمار می‌رود و جوانان ما باید بی‌آلایشی و ساده‌زیستی در عین عشق‌ورزی را از آنان بیاموزند.

یعقوبی در خاتمه از پیامد‌های منفی عدم ازدواج یاد کرد و گفت: سخت‌گیری‌ها در ازدواج‌های امروزه سبب بروز مفاسد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و از نمونه‌های بارز آن طغیان غرایز و یا هدایت آن در مسیری که تبعاتی چون افسردگی و مشکلات جدی روحی دارد، می‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول