اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان تاکید کرد

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی معتادین در جامعه

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی معتادین در جامعه تاکید کرد.

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی معتادین در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ذکرالله کاظمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی شورای مواد مخدر شهرستان زنجان، اظهار کرد:‌ همایش علمی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و مشروبات الکلی در شهرستان زنجان برگزار شد که آثار و نتایج مطلوبی داشت.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی در آگاه‌سازی مردم نتیجه‌بخش است، خاطرنشان کرد:‌ با برگزاری چنین همایش‌هایی مردم با مضرات مواد مخدر آشنا می‌شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان از برگزاری نمایشگاه مواد مخدر به عنوان برنامه جانبی این همایش خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی مضرات مواد مخدر از اهداف این همایش بود.

وی با بیان اینکه 85 درصد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بانوان بودند، افزود: این امر نشان‌دهنده توجه خانواده‌ها به امر اعتیاد در جامعه است.

کاظمی با اشاره به اینکه 63 درصد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه دارای تحصیلات عالی بودند، یادآور شد: ‌96 درصد بازدیدکنندگان برگزاری این نمایشگاه را مثبت ارزیابی کردند.

وی با بیان اینکه 86 درصد مردم خواستار برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بودند، افزود:‌ مردم از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی استقبال می‌کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری همایش طلاب و روحانیون تصریح کرد: این همایش با مشارکت استان به منظور آماده‌سازی طلاب برای آگاه‌سازی جامعه در خصوص اعتیاد برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی معتادین در جامعه تاکید کرد و گفت: ‌باید با شناسایی معتادان جامعه آمار دقیقی از این افراد داشت.

کاظمی بر ضرورت اطلاع‌رسانی صدا و سیما و مطبوعات و رسانه‌ها در زمینه مواد مخدر تاکید کرد و یادآور شد:‌ باید اطلاع‌رسانی‌های مطلوبی در این زمینه ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های قهوه‌خانه‌ها در سطح شهر زنجان یادآور شد: باید فعالیت این مراکز از سوی نیروی انتظامی رصد شود.

بخشدار مرکزی شهرستان زنجان نیز در ادامه این جلسه  بر ضرورت توجه به مسئله پیشگیری در زمینه مواد مخدر تاکید کرد و گفت:‌ باید در زمینه پیشگیری اقدامات لازم از سوی ارگان‌های ذیربط انجام شود.

ابوالفضل خوئینی با بیان اینکه نسبت به شناسایی معتادان در بخش مرکزی اقدامات لازم انجام شده است، افزود:‌ بازدید از کمپ‌ها و رسیدگی به مشکلات این مراکز از برنامه‌های مورد توجه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کمپ‌ها بدون مجوز فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید مجوزهای لازم به این مراکز ارائه شود.

بخشدار مرکزی شهرستان زنجان با اشاره به تغییر الگوی مصرف در میان معتادان گرانی مواد مخدر را عامل این تغییر الگو عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کاهش سن افراد درگیر از دیگر موضوعات مورد توجه است، افزود: باید همه مسئولان برای حل معضل اعتیاد در جامعه با مشارکت مردم اقدام کنند.

خوئینی بر ضرورت همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: باید مردم بیش از گذشته با مضرات استفاده از مواد مخدر آشنا شوند.

بخشدار زنجانرود نیز در ادامه این جلسه با اشاره به کمبود پاسگاه نیروی انتظامی در بخش زنجانرود شهرستان زنجان تصریح کرد: با راه‌اندازی پاسگاه با توجه به قرار گرفتن این بخش در منطقه استراتژیک و مسیر ترانزیت باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه این بخش دارای 98 روستا است، افزود: در این منطقه کمپ ترک اعتیاد وجود ندارد.

پاک‌منش بر ضرورت راه‌اندازی پلیس محله در این بخش تاکید کرد و گفت: باید پایگاه‌های مقاومت نیز در این بخش فعال‌تر شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول