اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

50 میلیون ریال سرانه هزینه درمان هر معتاد در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی سرانه درمان هر فرد معتاد در طرح توانمندسازی معتادان را 50 میلیون ریال عنوان کرد.

50 میلیون ریال سرانه هزینه درمان هر معتاد در خراسان جنوبی

محمد حسن اکبری مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند به طرح توانمندسازی معتادان بهبود‌یافته اشاره کرد و افزود: این طرح برای نخستین‌بار در کشور در خراسان جنوبی اجرا شد.

وی با اشاره به اهداف کاربردی این طرح افزود: توانمندسازی معتادان بهبود‌یافته به عنوان آسیب‌دیدگان اجتماعی، پیشگیری از بازگشت مجدد به اعتیاد و کنترل آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در جامعه از اهداف کاربردی این طرح است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتیاد به عنوان یکی از معضلات اجتماعی در جامعه به ویژه در میان جوانان شایع شده است، گفت: این پدیده شوم می‌تواند مضرات مختلف اجتماعی و بهداشتی در پی داشته باشد.

اکبری مطلق به ضرورت اجرای طرح توانمندسازی معتادان بهبود‌یافته اشاره کرد و ادامه داد: عود بیماری و بازگشت درصد بالایی از معتادان تحت درمان و یا بهبود‌یافته به سمت اعتیاد زیاد بوده، از این رو اجرای این طرح در استان از ضروریات است.

وی صرفه‌جویی در هزینه‌های مادی و معنوی دولت، کاهش هزینه‌های مادی و معنوی فرد، خانواده و جامعه از طریق توانمندسازی افراد و تقویت اشتغال‌زایی نیروهای متخصص را از دیگر ضرورت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

 

* 30 نفر زیرپوشش طرح توانمندسازی معتادان بهبود‌یافته

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از زیرپوشش قرار گرفتن 30 نفر در طرح توانمندسازی معتادان بهبود‌یافته در سطح استان خبر داد و گفت: این طرح به مدت هشت ماه اجرایی می‌شود.

اکبری مطلق ادامه داد: در راستای اجرای این طرح به تامین مسکن معتادان از طریق ثبت‌نام بیماران در سایت مسکن سازمان بهزیستی کمک می‌شود.

وی از برگزاری کلاس‌های کارآفرینی و مشاوره شغلی به صورت فردی برای هر یک از بیماران در این طرح خبر داد و گفت: پس از انجام طرح در راستای تداوم پاکی مددجویان نیز مراقبت‌هایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول