اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج اعلام کرد

موفقیت طرح درمان معتادان در زندان

خبرگزاری فارس: رئیس اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی آراسنج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 117 نفر از زندانیان اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی آراسنج تحت درمان اعتیاد قرار گرفته‌اند.

موفقیت طرح درمان معتادان در زندان

سیدمحمد ابراهیمی رئیس اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی آراسنج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری 117 نفر از مددجویان در کلینیک تخصصی سوءمصرف مواد مخدر، تحت درمان قرار گرفته‌اند که در نوع خود قابل توجه است.

وی افزود: اجرای طرح متادون درمانی در بین زندانیان موفق بوده و میل به مصرف مواد مخدر در آنها کاهش بسیار زیادی داشته است.

ابراهیمی عنوان کرد: مددجویان شرکت کننده در طرح متادون درمانی، تغییرات رفتاری مثبتی داشته و روند درمان آنها با موفقیت ادامه دارد که نشان از موفقیت این طرح است.

رئیس اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی آراسنج ادامه داد: کاهش رفتارهای پرخطر در بین معتادان و بهبودی آنها، نتیجه حضور تیم تخصصی درمان‌گر در کلینیک زندان است و علاوه بر تحت درمان بودن مراجعان، خانواده‌های آنها نیز از خدمات مشاوره‌ای و مددکاری بهره‌مند می‌شوند.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه این طرح در زندان‌های کشور موفق عمل کرده و میل به زندگی سالم در بهبود یافتگان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در روش متادون درمانی، روان پزشک، پزشک، روان‌شناس، مددکاری اجتماعی و پرستار نقش کلیدی داشته و بیمار از زمان ورود تا پایان درمان، زیر نظارت این تیم تخصصی قرار دارد.

این مسؤل تأکید کرد: با مشارکت بخش خصوصی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، همه خدمات درمان معتادین با پروتکل استاندارد شده وزارت بهداشت و درمان کشور صورت می‌گیرد.

ابراهیمی در پایان یادآور شد: در کلینیک‌های زندان طرح ممانعت از استعمال دخانیات نیز آغاز به کار کرده و تعداد کثیری از زندانیان در این طرح سلامت شرکت دارند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول