اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خوزستان:

راه‌اندازی اردوگاه معتادان به 8.6 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان گفت: برای تکمیل و تجهیز پادگان الحدید به عنوان مرکز نگهداری محکومان مواد مخدر به 8 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

راه‌اندازی اردوگاه معتادان به 8.6 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رضا پوستچی شامگاه یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان درباره اقدامات انجام شده برای تبدیل پادگان الحدید به اردوگاه نگهداری معتادان اظهار داشت: 2 میلیارد تومان از سوی استانداری خوزستان و به همین میزان هم از طرف سازمان زندان‌ها اختصاص یافته و تاکنون حصار کشی و دیوارکشی این اردوگاه انجام شده است.

وی تصریح کرد: 40 سوله فرسوده در این پادگان وجود دارد که لازم است برای استفاده‌های آموزشی، کارگاهی و نگهداری معتادان بازسازی و مرمت شوند.

این مسئول قضایی ادامه داد: با اجرای فاز یک اردوگاه شامل دیوارکشی، احداث سالن ملاقات، بهداری و ساختمان اداری، این مرکز با ظرفیت 2 تا 2 هزار و 500 نفر قابل استفاده خواهد بود.

پوستچی با اشاره به اینکه توزیع قطره چکانی اعتبارات روند اجرای تبدیل این پادگان به اردوگاه معتادان و آماده سازی آن را با تأخیر و کندی مواجه کرده است، افزود: سازمان زندان‌ها قول تأمین 2 میلیارد تومان اعتبار دیگر را داده است که در صورت تخصیص، روند کار‌ها در این محل تسریع خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های خوزستان یادآور شد: در این اردوگاه که حدود هشت ماه پیش با نام پادگان الحدید به اداره زندان‌ها واگذار شد، قرار است محکومان مواد مخدر که حدود 30 درصد زندانیان خوزستان را تشکیل می‌دهند، نگهداری، اصلاح و تربیت شوند.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی لازم و با کار‌شناسی به عمل آمده، علاوه بر کاربری تأمینی و تربیتی مورد نیاز، در این مجموعه مسائل آموزشی نیز مد نظر قرار گرفته و اداره فنی و حرفه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی به ایجاد کارگاه‌هایی برای آموزش زندانیان مواد مخدر در کنار این اردوگاه مکلف شده‌اند.

پوستچی اظهار امیدواری کرد: را راه‌اندازی این مرکز و انتقال مجرمان مواد مخدر به اردوگاه شاهد فعالیت یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی، اشتغال، صنعتی و تولیدی در زندان‌های کشور در استان خوزستان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سال گذشته با حمایت ویژه رئیس کل دادگستری استان و همچنین عنایت و دستور استاندار خوزستان، متعاقب رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم در مرکز، پادگان سابق الحدید خوزستان به اداره کل زندان‌ها واگذار شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول