اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی خبر داد

30 میلیارد تومان صرفه‌جویی ترک اعتیاد معتادان خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: صرفه جویی 30 میلیارد تومانی به خاطر ترک اعتیاد معتادان این استان در یک سال گذشته صورت گرفت.

30 میلیارد تومان صرفه‌جویی ترک اعتیاد معتادان خراسان‌شمالی

صفوه‌الله ‌امام‌وردی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه 13 هزار و 186 معتاد این استان در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان قرار گرفتند، اظهار کرد: از این تعداد 6 هزار و 180 نفر درمان نگه‌دارنده با متادون شدند.

وی  با بیان اینکه مصرف مواد مخدر این افراد در گذشته روزانه 12 هزار تومان بوده است، افزود: بر همین اساس این افراد با ترک اعتیاد صرفاً روزانه دو هزار تومان برای هزینه درمان و سم‌زدایی تا زمان بهبودی هزینه کردند.

محمدی تصریح کرد: از این تعداد افرادی که در این مدت دوران سم‌زدایی را سپری کردند، هفت هزار و 609 نفر بوده که میزان مصرف داروهای متادون برای این افراد کمتر از چهار هزار تومان بوده است.

وی همچنین از تحت درمان قرار داشتن 14 هزار و 386 نفر در سال جاری در مرکز و کمپ‌های ترک اعتیاد خراسان‌شمالی خبر داد.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی، امسال تعداد مراجعان برای ترک اعتیاد به این مراکز حدود هزار و 200 نفر کاهش یافته است.

اعتیاد یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی خراسان‌شمالی بوده که برنامه‌های زیادی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به منظور کاهش شمار معتادان و پیشگیری از اعتیاد اجرا شده و یا در حال اجرا است.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول