اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

جمعیت معتادان در گیلان کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از کاهش جمعیت 469 درصدی معتادان به 128 درصد در این استان خبر داد.

جمعیت معتادان در گیلان کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد استان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در گیلان اظهار کرد: پیگیری مصوبات کارگروه‌های اداره کل امور اجتماعی استانداری در کاهش وقوع جرایم در استان تاثیرگذار بوده است.

وی از کاهش جمعیت 469 درصدی معتادان به 128 درصد در گیلان خبر داد و افزود: تعامل با دستگاه‌های مختلف و حمایت‌های استاندار در حوزه اجتماعی و فرهنگی موجب کاهش آمار جمعیت معتادان در استان شده است.

پورعزیزی با بیان اینکه میزان نزاع دسته‌جمعی در گیلان از دو درصد به 1.3 درصد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: آمار سرقت از 408 درصد به 92 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل کل امور اجتماعی استانداری گیلان به آمار 1.96 درصدی قتل در سال 89 در این استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته آمار قتل در گیلان به 57 صدم درصد کاهش پیدا کرده است.

وی مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در امور اجتماعی را موثر خواند و ابراز کرد: صدور مجوز سازمان‌های مردم‌نهاد در گیلان 86 درصد افزایش داشته است.

پورعزیزی با اشاره به ابلاغ محورهای هشت‌گانه حقوق شهروندی به تمام دستگاه‌های اجرایی گیلان، خاطرنشان کرد: جمعیت بسیاری در ایام تعطیل وارد استان می‌شوند و برای انجام امر به معروف و نهی از منکر باید تلاش‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر همکاری بیشتر سازمان‌ها و اداره‌ها با بازرسان حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: 27 طرح فرهنگی حقوق شهروندی با کمک دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد در استان اجرا می‌شود.

وی تشکل‌های دینی و مذهبی، کارگری ـ صنفی و انجمن‌های ادبی و زیست‌محیطی را سازمان‌های مردمی و غیردولتی برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد 2 هزار و 350 مجوز تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در گیلان صادر شده است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول