اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بهداشت و سلامت روانی کهگیلویه:

35 درصد معتادین کهگیلویه فرزندان طلاق هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس بهداشت و سلامت روانی کهگیلویه گفت: 35 درصد معتادین کهگیلویه فرزندان طلاق هستند که نشان‌دهنده تأثیر اختلافات خانوادگی در این زمینه است.

35 درصد معتادین کهگیلویه فرزندان طلاق هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، صبح امروز همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان برگزار شد.

در این همایش کارشناس بهداشت و سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت کهگیلویه اظهار داشت: بحث امروز ما آسیب‌های اجتماعی است که خود عوامل متعددی دارد و از جمله این آسیب‌ها معضل اعتیاد است.

گودرز پورانصاری با اشاره به بحران‌های موجود در اجتماع گفت: جهان دچار بحران شده و یکی از این بحران‌ها فقر است که به دنبال رشد جمعیت خود به خود به وجود می‌آید که کارشناسان و مسئولان در رفع آن تلاش می‌کنند و تاکنون موفق بوده‌اند.

 پورانصاری بحران دیگر را تخریب محیط زیست دانست و ابراز داشت: تخریب منابع طبیعی یکی از بحران‌هایی است که جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند اما با برنامه‌ریزی قابل رفع می‌باشد. بحرانی که در جامعه وجود دارد و هنوز رفع نشده مقوله اعتیاد است.

کارشناس بهداشت روانی کهگیلویه با اشاره به وجود بیماری‌های هپاتیت و ایدز بیان داشت: روزانه 70 نفر به DIC شبکه بهداشت کهگیلویه مراجعه می‌کنند و تست می‌شوند.

وی تصریح کرد: معتاد شدن عوامل زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به عوامل خانوادگی، بیولوژیکی و روانشناختی اشاره کرد.

پورانصاری تاکید کرد: یکی از عوامل اعتیاد و معضلات جامعه، عدم ارتباط خانواده‌ها با فرزندان است، اگر خانواده‌ها مستحکم و با ثبات باشند، فرزندان به دوستان ناباب و اعتیاد روی نمی‌آورند.

این مسئول اذعان داشت: در این راستا باید فاصله سنی والدین با فرزندان را در نظر بگیریم و همچنین فاصله بین جهانی فکر کردن و محلی فکر کردن را یاد بگیریم.

کارشناس بهداشت و سلامتی روان کهگیلویه با بیان این‌که دوستان ناباب برای افرادی هستند که در خانواده‌های متشنج زندگی می‌کنند، گفت: حداقل 25 درصد از معتادین ما دچار مشکل روحی و روانی هستند.

پورانصاری افرادی که نگرش مثبت به مواد داشته باشند را عامل خطر دانست و متذکر شد: افراد گوشه‌گیر و منزوی، عصبی و خشمگین و افرادی که توانایی حل مسئله و مشکل خود را ندارند مستعد معتاد شدن هستند.

وی اضافه کرد: اتفاق جالبی که در دنیا و کشور ما روی داد تقویت پلیس بود تا با مواد مخدر مبارزه کنند که در این زمینه پنج تا 10 درصد مواد را کشف کردند.

کارشناس بهداشت کهگیلویه با بیان اینکه مواد مخدر فقط مختص ایران نیست و تمام کشورهای دنیا با این معضل رو به رو هستند، هشدار داد: در این راستا زندان راهکار مناسبی نیست و به دنبال آن هپاتیت و HIV می‌آید.

این مسئول با اشاره به تبادل بین عرضه و تقاضا خاطرنشان کرد: باید با آموزش مضرات مواد و نابسامانی‌هایی که به دنبال آن می‌آید تقاضا را کاهش دهیم.

پورانصاری ابراز داشت: 35 درصد از افرادی که به این بحران گرفتار شده‌اند فرزندان طلاق هستند و کارشناسان باید با برنامه‌ریزی در رفع آن کمک کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول