اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد

افتتاح مرکز سرپناه شبانه ویژه زنان معتاد در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت هفته بهزیستی، مرکز سرپناه شبانه برای زنان معتاد پرخطر در حاشیه شهر زاهدان افتتاح شد.

افتتاح مرکز سرپناه شبانه ویژه زنان معتاد در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا سراوانی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه این مرکز اظهار داشت: ظرفیت این مرکز برای تعداد 25 تا 30 نفر معتاد است.

وی افزود: زنان معتاد پرخطر که شب‌ها سرپناهی برای اسکان ندارند، می‌توانند به این مرکز مراجعه و از خدمات آن و یک وعده غذای گرم برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این مرکز برای نخستین بار است که ویژه زنان معتاد پرخطر در سیستان و بلوچستان افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

سراوانی تصریح کرد: امروز معتاد مجرم نیست بلکه یک بیمار است که سازمان بهزیستی بر طبق وظایفی که برای آن تعریف شده است، تلاش می‌کند تا در امر پیشگیری و کاهش آسیب‌های پرخطر اقدام کند.

وی بیان داشت: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، هیچ ارگانی به اندازه بهزیستی تلاش نمی‌کند چه بسا که این در کل کشور مشهود است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌ اکنون 400 مهدکودک در سطح این استان وجود دارد گفت: این تعداد مهدکودک با مشارکت بخش خصوصی است که علاوه بر ایجاد اشتغال، مزیت‌های بسیاری دارد.

سراوانی ادامه داد: در حال‌حاضر، بیش از 8 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات و حمایت‌های بهزیستی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه برخوردارند.

وی با با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از اعتیاد، در حال‌حاضر بیش از 40 تیم پیشگیری در سطح استان فعال است افزود: ریشه‌کنی اعتیاد به تنهایی مقدور نیست و باید نهادها و ارگان‌های دیگر نیز در این زمینه فعالیت کنند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افتتاح یک مرکز ترک اعتیاد سرپایی در زهک و کنارک، یک مرکز اقامتی میان مدت یا کمپ در خیابان مصطفی خمینی زاهدان، یک مرکز کاهش آسیب در حاشیه شهر زاهدان و یک مرکز کاهش آسیب در زابل را از دیگر برنامه‌های آخرین روز هفته بهزیستی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول