اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

7 درصد تسهیلات اشتغال استان‌ها به معتادان بهبود یافته اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: دولت ابلاغ کرده کارگروه اشتغال هر استان موظف است هفت درصد از تسهیلات تخصیص یافته استان را به بهزیستی بدهد تا برای اشتغال معتادان بهبود یافته پرداخت و هزینه شود.

7 درصد تسهیلات اشتغال استان‌ها به معتادان بهبود یافته اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، روح‌الله ردایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران غرب مازندران  با اشاره به اینکه دولت متعهد شده بود که در سال گذشته تعداد 2 میلیون و 500 فرصت شغلی ایجاد کند، بیان داشت: از این تعداد 100 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی در نظر گرفته شد و از این تعداد نیز دو درصد یعنی ایجاد 2 هزار فرصت شغلی سهم استان مازندران بوده است.

این مسئول ابراز داشت: در سهم استانی بهزیستی با افزایش این آمار توانسته 175 درصد یعنی 3 هزار و 575 فرصت شغلی ایجاد کند که بالاتر از حد تعیین شده بوده است.

ردایی ادامه داد: فرصت شغلی ما غالبا پایدار است چون هم امتیاز سهم  سه درصد استخدام معلولان با توجه مصوبه مجلس و قانون جامع حمایت از معلولان را داریم و هم مراکزی که به آنها مجوز می‌دهیم و موظف می‌کنیم از جامعه هدف ما نیز جذب کنند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: 13 مجوز در بهزیستی به مراکز خصوصی مثل مهدهای کودک، مراکز سالمندان، حرفه آموزی معلولان و... می‌دهیم و مراکزی که از ما مجوز گرفتند را وادار کردیم 50 درصد استخدام خود را از جامعه هدف ما انجام دهند و این خود یک فرصت شغلی پایدار محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: در این طرح برای ایجاد اشتغال به کارفرما وام می‌دهیم و بابت هر فرصت شغلی کارفرما متعهد شده که تعدادی از معلولان و زنان سرپرست خانوار را جذب کند ضمن اینکه سهم بیمه کارفرما را نیز سازمان بهزیستی خود پرداخت می‌کند.

ردایی با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار نیز گفت: از دیگر اقدامات خوب دولت نهم و دهم بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار است که در این طرح نیز زنان سرپرست خانوار پس از 10 سال بر اساس ضوابط سازمان تامین احتماعی مستمری بگیر می‌شوند.

وی عنوان کرد: در همین رابطه 2 هزار و 200 زن سرپرست خانوار در استان از این امکان استفاده می‌کنند.

ردایی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در ایجاد فرصت شغلی صددرصد موفق بوده بیان داشت: در سال جاری هم موظفیم 2 هزار و 375 فرصت شغلی ایجاد کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بهزیستی متولی 62 درصد از مبارزه، درمان، پیشگیری و توانمندسازی معتادان است یادآور شد: دولت ابلاغ کرده کارگروه اشتغال هر استان موظف است هفت درصد از تسهیلات اختصاص یافته استان را به بهزیستی بدهد تا برای اشتغال معتادان بهبود یافته پرداخت هزینه شود.

وی همچنین تصریح کرد: در بخش مسکن معتادان بهبود یافته هم دولت ابلاغ کرده از محل مسکن مهر سهم مازندران 107 واحد مسکونی است که در این رابطه نیز سهم آورده را ما پرداخت کنیم و تسهیلات نیز با معرفی به بانک پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: اولویت اول سازمان بهزیستی در سال جاری اشتغال، مسکن و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی است.

این مسئول یادآور شد: بهزیستی متعهد شده هر سال 10 درصد از جامعه هدف خود را توانمند کرده از گردونه خارج و به جای آن افراد نیازمند را جایگزین کند و این در حالی است که در مازندران توانستیم 12 درصد از جامعه هدف را توانمند کنیم.

ردایی عنوان کرد: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان که سال 1383 با 16 ماده و 26 تبصره تصویب و ابلاغ شده تمام امکانات ایجاد شده کشور باید برای همه افراد یکسان باشد.

وی تاکید کرد: طی آن شهرداریها موظف شدند علاوه بر اینکه خود محیط را مناسب‌سازی کنند به اماکنی که مناسب‌سازی نکردند مجوز ندهند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ابراز داشت: نیروی انتظامی در نصب علائم و پایانه‌های کشور نیز در ناوگان برون و درون شهری موظف شدند برای معلولان مناسب سازی‌های لازم را در نظر بگیرند که محقق نشده است.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته 485 واحد استان را برای ارزیابی مناسب سازی‌ها مورد بررسی قرار دادیم که باید اعلام کنیم طی هشت سال گذشته کمتر از 25 درصد آنهم نیمه کاره مناسب سازی کردند.

ردایی گفت: از این بخش مراکز آموزشی کمتر از شش درصد، سرویس‌های بهداشتی کمتر از هشت درصد، کتابخانه‌ها کمتر از 10 درصد و مبلمان شهری کمتر از 35 درصد مناسب‌سازی شدند که این حق معلولان نیست.

وی درباره کمپ‌های ترک اعتیاد نیز بیان داشت: ما متولی ترک اعتیاد و پیشگیری اولیه، ثانویه و ثابت هستیم که در همین رابطه 25 کمپ مجاز، 36 مرکز متادون تراپی، دو مرکز بستری کراک و شیشه که توسط روانپزشک اداره می‌شود و یک مرکز TC برای افرادی که نیاز به بستری بیشتر دارند را در استان داریم.

مدیرکل بهزیستی مازندران بیان داشت: خارج از این، کمپ‌های غیر مجاز هستند که به نیروی انتظامی و دادگستری معرفی کردیم.

ردایی اضافه کرد: با پیگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد که بهزیستی هم جزء آن است کمپ اجباری برای معتادان پرخطر نیز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی مشکلات اقتصادی را نیز در پی خواهد داشت، گفت: عمده مشکلاتی که داریم مربوط به مسائل اجتماعی است که آنهم متاثر از ندانستن و عدم مهارت‌های اجتماعی است.

این مسئول متذکر شد: سازمان بهزیستی موظف شده مراکز مقابله با بحران در بحث کاهش آسیب، آموزش مهارت‌های زندگی و سامانه 123 که به‌عنوان مشاور در خدمت همه شهروندان باشد را ایجاد کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران اذعان داشت: در همین رابطه از سوی بهزیستی سال گذشته 900 جلسه آموزش مهارت‌های زندگی در محلات شهری و روستایی، مدارس، دانشگاه‌ها، محل‌های کار و... برگزار شده است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول