اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان:

تقویت معنویت، از اهداف اصلی آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان گفت: تقویت معنویت در میان دانش‌آموزان یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش است که هفته پیوند اولیا و مربیان با این شعار در پی تحقق این مهم در جامعه است.

تقویت معنویت، از اهداف اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی مظاهری صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: به منظور ارتباط و انس بیشتر خانواده‌ها و اولیای مدارس هفته آخر مهر ماه از 24 تا 30 مهر ماه را تحت عنوان ارتباط خانه و مدرسه نامگذاری کردند که در این هفته با دعوت از اولیای دانش‌آموزان، هماهنگی‌های لازم و به منظور انتخاب انجمن اولیای مدارس و همچنین بیان سیاست‌های آموزشی مدارس به خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این هفته با شعار تقویت معنویت بین خانواده‌ها است، تصریح کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان که هفته ارتباط بین خانه و مدرسه است با شعار تقویت معنویت در خانواده‌ها آغاز به کار خواهد کرد چراکه با تقویت معنویت در خانواده، انس و الفت بیشتری در محیط خانواده ایجاد می‌شود و به این طریق معنویت از طریق خانواده به جامعه انتقال پیدا می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان عنوان کرد: امسال در آموزش و پرورش، برای تقویت معنویت در بین دانش‌آموزان مدارس خاص قرآنی ایجاد شده و همچنین در تولید محتوای کتب درسی تغییراتی داده شده است.

وی با اشاره به تأثیر استفاده از سبک معماری اسلامی در دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ساخت پروژه‌های آموزش و پرورش را به شکل معماری اسلامی در نظر گرفتیم چرا که سبک ساختمان در روحیه دانش‌آموزان و تقویت معنویت تأثیرگذار است و باید به این نکته توجه کامل داشته باشیم.

مظاهری یادآور شد: آموزش و پرورش برای ایجاد و تقویت معنویت در خانواده‌ها و اشاعه آن در جامعه اقدامات خوبی انجام داده تا بتوانیم در این هفته با کمک اولیا و مربیان مدارس در تقویت معنویت و باورهای دینی در بین جوانان و نوجوانان یک جامعه عاری از انحرافات اخلاقی را داشته باشیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان با تأکید بر لزوم همکاری سه محور خانه و مدرسه و دانش‌آموز تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم یک دانش‌آموز موفق را به جامعه تحویل دهیم باید سه محور خانه و مدرسه و دانش‌آموز باهم هماهنگ باشند.

وی اظهار داشت: اگر هر کدام از این سه محور مسئولیت را به دیگری واگذار کند قطعاً به اهداف مد نظر نظام آموزشی و تربیت نخواهیم رسید بنابراین در هفته پیوند این خواسته آموزش و پرورش است که خانه و مدرسه و دانش‌آموز باهم انس گرفته تا بتوانیم گام‌های مؤثری را در راستای تربیت دانش‌آموزان نمونه و موفق برداریم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول