اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

نظام آموزش و پرورش نیازمند تحولی جدی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: خروجی آموزش و پرورش و عرصه مهم تعلیم و تربیت باید تربیت و پرورش انسان‌هایی خداجو و در مسیر ارزش‌ها و نظام اسلامی باشد که تحقق این امر نیازمند تحولی جدی در این سیستم است.

نظام آموزش و پرورش نیازمند تحولی جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در یادواره لاله‌های آسمانی مهریز با انتقاد از نظام کنونی آموزش و پرورش، آن را نیازمند تحولی جدی خواند و اظهار داشت: سیستم آموزش و پرورش باید عوض شود و از ابتدا دانش‌آموزان با الفبای قرآن آشنا شده و رشد کنند.

وی تربیت فرزندان را از همان ابتدای کودکی مهم خواند و تصریح کرد: والدین باید از همان دوران کودکی دین را در وجود فرزندان خود ترویج کنند.

ناصری، به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت را مهم برشمرد و افزود: معلمان مسئولیت بزرگی را در قبال دانش آموزان بر عهده دارند به همین دلیل نخستین نقطه قبل از یاد دادن الفبا به دانش آموزان، یاد دادن تزکیه، آراستگی و ساختار دینی و عقلانی است و این وظیفه الهی معلمان است.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این یادواره همچنین فعالیت‌ها و عملکرد مناسب امام جمعه مهریز از اوایل انقلاب تاکنون، از برخی روحانیون این شهرستان انتقاد کرد و آنان را به اتحاد و همدلی فرا خواند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، مردم مهریز را مردمانی پا در رکاب نام برد و گفت: استان یزد به مردم شهرستان مهریز که مردمی ولایتمدار، پا در رکاب و همیشه در صحنه هستند، افتخار می‌کند.

وی با اشاره به تهدیدها و تحریم‌های غرب در چندین سال گذشته علیه ایران افزود: به لطف الهی و با ایستادگی مردم و تلاش دانشمندان ایرانی، ملت ما تاکنون در مقابل این فشارها مقاومت کرده و در نهایت امروز شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های متعدد ایران در عرصه‌های مختلف هستیم.

ناصری با بیان اینکه دشمن همواره تلاش کرده تا مردم را از اسلام جدا و آنها را بنده خود کند، بیان کرد: دشمن اگر در این اقدام خود موفق شود، دیگر چیزی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران در عزت و سربلندی است و دشمنان و استکبار جهانی نمی‌تواند مانند بقیه با ما معامله کند بنابراین بر ما می‌تازد و حلقه تحریم‌ها را هر روز تنگ‌تر می‌کند.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول