به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن ثابت ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به فعالیت مراکز اصلاح اختلالات یادگیری اظهار کرد: این مراکز زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی گیلان فعال هستند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با افزایش سه مرکز اصلاح اختلالات یادگیری در رضوانشهر، رودبار و ناحیه یک رشت علاوه بر تالش، آستارا، صومعهسرا، تولمات، لنگرود، رودسر، انزلی، ماسال، فومن، خمام، لاهیجان و سه مرکز دیگر در ناحیه یک و دو رشت، در مجموع 17 مرکز مذکور ویژه دانشآموزان مشغول به تحصیل در مدارس عادی زیرپوشش آموزشی اصلاحی آموزش و پرورش استثنایی هستند.
کارشناس آموزش و پرورش استثنایی گیلان دایر شدن مراکز جدیدالتاسیس را با همکاری ادارهها و مناطق مربوطه ذکر کرد و گفت: این مراکز در سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانشآموزان در امور اصلاحی و برطرف کردن اختلالات خاص یادگیری و کاهش افت تحصیلی میکنند.
به گفته وی، در کشور 280 مرکز اصلاح اختلالات یادگیری فعال است که گیلان در این راستا با حدود 75 نفر پرسنل متخصص دارای بیشترین تعداد نیرو را دارد.
ثابت، با بیان اینکه سال گذشته 786 دانشآموز مراجعه کننده به مراکز L.D در یکهزار و 700 جلسه مورد ارزیابی قرار گرفتند، ابراز کرد: 635 دانشآموز دارای مشکلات ویژه یادگیری تشخیص داده شدند که از این تعداد 302 نفر دختر و بقیه پسر بودند و این افراد در 3 هزار و 414 جلسه اصلاحی زیرپوشش فرایند اصلاحی آموزشی در طول سال تحصیلی قرار گرفتند.
وی در تعریف مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری بیان کرد: در این مراکز دانشآموزان دچار مشکلات ویژه یادگیری در کنار تحصیل در مدارس عادی برای برطرف کردن معضل آموزشی از خدمات ویژه پاره وقت بهرهمند میشوند.
انتهای پیام/غ20/پ3003