اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اصلاح مشکلات یادگیری استثنایی گیلان خبر داد

فعالیت 17 مرکز اصلاح اختلالات یادگیری در آموزش و پرورش استثنایی گیلان

خبرگزاری فارس: کارشناس اصلاح مشکلات یادگیری اداره کل آموزش و پرورش استثنایی گیلان از فعالیت 17 مرکز اصلاح اختلالات یادگیری در این مرکز خبر داد.

فعالیت 17 مرکز اصلاح اختلالات یادگیری در آموزش و پرورش استثنایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن ثابت ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به فعالیت مراکز اصلاح اختلالات یادگیری اظهار کرد: این مراکز زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی گیلان فعال هستند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با افزایش سه مرکز اصلاح اختلالات یادگیری در رضوانشهر، رودبار و ناحیه یک رشت علاوه بر تالش، آستارا، صومعه‌سرا، تولمات، لنگرود، رودسر، انزلی، ماسال، فومن، خمام، لاهیجان و سه مرکز دیگر در ناحیه یک و دو رشت، در مجموع 17 مرکز مذکور ویژه دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس عادی زیرپوشش آموزشی اصلاحی آموزش و پرورش استثنایی هستند.

کارشناس آموزش و پرورش استثنایی گیلان دایر شدن مراکز جدیدالتاسیس را با همکاری اداره‌ها و مناطق مربوطه ذکر کرد و گفت: این مراکز در سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانش‌آموزان در امور اصلاحی و برطرف کردن اختلالات خاص یادگیری و کاهش افت تحصیلی می‌کنند.

به گفته وی، در کشور 280 مرکز اصلاح اختلالات یادگیری فعال است که گیلان در این راستا با حدود 75 نفر پرسنل متخصص دارای بیشترین تعداد نیرو را دارد.

ثابت، با بیان اینکه سال گذشته 786 دانش‌آموز مراجعه کننده به مراکز L.D در یک‌هزار و 700 جلسه مورد ارزیابی قرار گرفتند، ابراز کرد: 635 دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری تشخیص داده شدند که از این تعداد 302 نفر دختر و بقیه پسر بودند و این افراد در 3 هزار و 414 جلسه اصلاحی زیرپوشش فرایند اصلاحی آموزشی در طول سال تحصیلی قرار گرفتند.

وی در تعریف مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری بیان کرد: در این مراکز دانش‌آموزان دچار مشکلات ویژه یادگیری در کنار تحصیل در مدارس عادی برای برطرف کردن معضل آموزشی از خدمات ویژه پاره وقت بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول