اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان گورداله:

سینمای کودک مشکل مدیریتی دارد / آموزش و پرورش متولی اصلی سینما کودک است

خبرگزاری فارس: کارگردان گورداله گفت: مشکل سینمای کودک مدیریت است که فیلم‎های ما اکران عمومی نمی‌شود اما من برای اکران عمومی گورداله تلاش خود را می‎کنم.

سینمای کودک مشکل مدیریتی دارد / آموزش و پرورش متولی اصلی سینما کودک است

نادره ترکمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بسیاری از فیلم‎های جشنواره پس از ساخت و اکران در جشنواره فیلم کودک و نوجوان دیگر اکران عمومی نمی‎شود و این دغدغده ما هم است.

وی افزود: مشکل از مدیریت است که فیلم‎های ما اکران نمی‎شود، اما من پشت این کار ایستادم تا اکران شود.

کارگردان گورداله و عمه غولی در ادامه بیان کرد: فرهنگ ما باید به هر نحوی اشاعه پیدا کند و تنها رسانه نیست که باید در ترویج این فرهنگ بکوشد.

وی گفت: ما تولیدکننده هستیم و من تمرکزم بر روی افسانه‎هاست و آنها را پر رمز و رازتر می‎دانم که سبب می‎شود با کودکان در دنیای تخیلی حرف زد و چه خوب است که برخی از فیلم‌سازان در دنیای واقعی فیلم بسازند و برخی تنها افسانه‎ها را دنبال کنند.

ترکمانی اضافه کرد: بیشتر کتاب‎های کودکان و نوجوانان که به چند زبان ترجمه شده است، افسانه‎ها بوده‎اند نه داستان‎های رئال و قصه‎هایی که از فرهنگ ما سرچشمه گرفته باشد و در آن طرف آب‎ها مخاطب زیادی دارد، اما قصه‎های رئال ما هیچکدام به زبان‎های خارجی ترجمه نشده است، به عنوان مثال داستان هزار و یک شب به چند زبان ترجمه شده است.

ترکمانی ادامه داد: ای.کیو.سان و سیندرلا دختر خاکسترنشین افسانه‎های خودمان است و این نشان می‎دهد بیشتر افسانه‎ها در دنیا از داستان‎های ایرانی سرچشمه گرفته است.

وی گفت: قصه‎های مشتی گلیم خانم داستانی بود که در ایران به چاپ نرسید زیرا مسئولان می‎گفتند دوران افسانه‎ها سپری شده است، اما فردی در خارج از کشور این داستان‎ها را به چاپ رساند و در آن زمان این کتاب، کتاب سال شد و به ایران نیز آورده شد، پس ما عادت کرده‎ایم که ابتدا کسی از آن سوی آب‎ها بگوید خوب است تا ما بعد آن را تایید کنیم.

این کارگردان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متولی اصلی سینمای کودک است، تصریح کرد: آموزش و پرورش 15 میلیون دانش‌آموز دارد پس متولی اصلی سینمای کودک است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با این عنوان طراحی و ساخته شده است نیز متولی سینماست اما تا به حال فیلم خوبی نداشته‎ است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در اکران هم می‎تواند حمایت کند، به عنوان نمونه کودکان ما هنوز نمی‎دانند که پرده اکران چیست و این نشان از کم‌کاری و نقص آموزش و پرورش است و چرا هیچ کتابی در زمینه سینما نداریم، ما هم مخاطب داریم و هم متقاضی پس باید آموزش و پرورش، صدا و سیما و اداره فرهنگ و ارشاد در کنار هم متولی سینمای کودک باشند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول