اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش اصفهان:

امکانات آموزش و پرورش اصفهان جوابگوی اجرای طرح صبا نیست

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود 10 استخر برای شنای دانش‌آموزان در سطح استان وجود دارد و امکانات آموزش و پرورش استان جوابگوی اجرای طرح صبا نیست.

امکانات آموزش و پرورش اصفهان جوابگوی اجرای طرح صبا نیست

حسن داوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه موضوع ورزش و تربیت بدنی یکی از مهم‌ترین محور‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در طرح صبا از ورزش شنا در ساعات ورزش خود استفاده کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه طرح صبا یا شنای دانش‌آموزی ویژه دانش‌آموزان سوم ابتدایی بوده و این طرح از چند سال گذشته تاکنون در میان دانش‌آموزان سوم ابتدایی استان اجرا شده است، ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته اجرای این طرح برای دانش‌آموزان سوم ابتدایی اجباری بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: طی روز‌های گذشته شورای عالی تربیت بدنی مدارس استان تشکیل شد و براساس آن مقرر شده که این طرح که ویژه دانش‌آموزان پایه سوم دوره ابتدایی می‌باشد، به دلیل هزینه‌بر بودن آن با مشارکت والدین دانش‌آموزان در سطح مدارس استان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس مقرر شده که طرح صبا به صورت اختیاری و با مشارکت والدین برای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی موجود در استان اجرا شود، اضافه کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش بودجه‌ای برای اجرای این طرح در میان دانش‌آموزان سوم ابتدایی اصفهان در اختیار ندارد و برخی از مدارس استان نیز از سال تحصیلی گذشته برای اجرای این طرح بدهکار هستند.

داوری با بیان اینکه طرح صبا یا شنای دانش‌آموزی باید با مشارکت والدین دانش‌آموزان در مدارس استان اجرایی شود، تاکید کرد: در حال حاضر حدود 10 استخر برای شنای دانش‌آموزان در سطح استان وجود دارد و امکانات آموزش و پرورش استان جوابگوی اجرای طرح صبا نیست.

این مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع برای اجرای طرح صبا یا شنای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی باید از استخر‌های آزاد موجود در استان استفاده شود، افزود: در سال تحصیلی جدید هیچ بودجه‌ای برای اجرای این طرح در مدارس استان اصفهان اختصاص داده نشده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر مشکلاتی در زمینه اعتبارات وجود دارد و در صورتی که مشکلات اعتباری برطرف شود آموزش و پرورش استان اعتباراتی را برای اجرای طرح صبا به مدارس اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته تنها حدود 20 درصد از دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی موجود در استان زیر پوشش طرح شنای دانش‌آموزی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 33 هزار پسر و 32 هزار دختر در پایه سوم ابتدایی تحصیل می‌کنند.

داوری با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید با مشارکت والدین دانش‌آموزان درصد بیشتری از سوم دبستانی‌های استان زیر پوشش طرح صبا قرار بگیرند، متذکر شد: با توجه به این موضوع، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که حدود 80 درصد از این افراد زیر طرح شنای دانش‌آموزی قرار بگیرند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول