اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان:

خانواده‏ها باید با آموزش و پرورش همکاری کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: خانواده‏ها و والدین دانش‏آموزان باید به منظور پیشبرد اهداف ترسیم شده با آموزش و پرورش همکاری کنند.

خانواده‏ها باید با آموزش و پرورش همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد، بر لزوم همکاری بیشتر همه آحاد جامعه با نظام آموزش و پرورش برای اجرای طرح‏های پیش‏بینی شده در این وزارت‏خانه تأکید کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته ملی کودک در کشورمان گفت: خانواده‏ها باید توجه داشته باشند که نام‏گذاری نیکو از مهم‏ترین حقوق کودکان بر گردن پدر و مادرشان است.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان خواستار بهره‏گیری از اسامی ائمه اطهار(ع) در نام‏گذاری کودکان شد و اظهار داشت: توجه به تربیت صحیح و آموزش قرآن به کودکان نیز نباید فراموش شود چراکه این دو کار از وظایف دیگر پدران و مادران در قبال کودکان است.

شاهچراغی اضافه کرد: بر اساس آیات و روایات متعددی که نقل شده است، والدین و فرزندان بر یکدیگر حقوق متقابلی دارند که باید همواره مورد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرزندان نیز بر گردن اولیای خود حق دارند تا به مسائلی که مترتب بر آنهاست رسیدگی کنند، گفت: این حقوق متقابل است؛ یعنی در این زمینه پدران و مادران نیز بر گردن فرزندانشان حق و حقوقی دارند که باید رعایت شود.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان به همه نوجوانان و جوانان کشورمان توصیه کرد تا نسبت به ادای حقوق والدین جدیت بیشتری به خرج دهند.

شاهچراغی تربیت و تأدیب فرزندان را یکی از مهم‏ترین وظایف خانواده‏ها در هر زمانی دانست و گفت: گرچه آموزش و پرورش به خوبی توانسته است به این دو وظیفه اساسی خانواده‏ها جامه عمل بپوشاند اما خود والدین نیز باید در این زمینه کارهای اساسی انجام دهند.

وی افزود: والدین باید بر همه کارها و رفت و آمد و فعالیت‏های فرزندانشان نظارت داشته باشند تا جامعه اصلاح شود.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان خواستار همکاری همه مردم و مسئولان با نظام آموزش و پرورش شد و گفت: خانواده‏ها به هیچ وجه نباید نهاد مهمی چون آموزش و پرورش را در امر مهم تعلیم و تربیت تنها بگذارند.

شاهچراغی اضافه کرد: همه افراد و به خصوص کسانی که فرزندانشان در مدارس درس می‏خوانند، باید همکاری صمیمانه‏ای با نهاد تعلیم و تربیت داشته باشند و مشکلات آموزش و پرورش را ببینند و در راستای رفع آن به مسئولان کمک کنند.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان به دانش‏آموزان ایران اسلامی نیز توصیه کرد که همواره ادب اسلامی و اخلاق دانش‏آموزی را در مدارس و هنگام مواجهه با معلمانشان رعایت کنند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول