اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

برچیدن مدارس مختلط توفیق بزرگ آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بزرگ‌ترین توفیقات آموزش و پرورش این استان برچیدن هنرمندانه مدارس مختلط در مقطع متوسطه و دبیرستان‌ها بود.

برچیدن مدارس مختلط توفیق بزرگ آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

پرویز طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در ارتباط با تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: در بحث تأمین نیروی انسانی به خصوص نیروی مورد نیاز در مقطع ابتدایی تعداد 81 نفر از نیروهای فارغ‌التحصیل مراکز تربیت معلم ورودی 88 را پذیرفتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از نیروهای سوادآموزی و بکارگیری آن‌ها در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: تعداد 200 نفر از نیروهای سوادآموزی با حداقل چهار سال سابقه کار و داشتن مدرک دانشگاهی در سال جاری برای کار در مدارس برگزیده شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد 126 نفر سرباز معلم در رشته‌های مختلف پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم برای کار در مدارس مناطق دورافتاده مورد استفاده قرار گرفتند.

طاهری از نیروی کافی فرهنگی موجود در مدارس استان خبر داد و بیان داشت: تمامی مدارس در سطح استان دارای معلم هستند، اما در بعضی مناطق با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزی همکاران تقاضای نیروی کمکی بیشتری را در این مناطق دارند که این کار تاکنون در آستانه انجام قرار گرفته است.

وی به تاخیر شروع فعالیت معلمین در بعضی مناطق اشاره کرد و گفت: چنان‌چه در منطقه‌ای معلمان به هر دلیلی دچار مشکل شده و کار خود را با تاخیر شروع کرده باشند اجرای کلاس‌های فوق برنامه برای جبران مافات در دستور کار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

این مسئول استانی عنوان کرد: به طور طبیعی در مناطق دورافتاده مدارس راهنمایی و متوسطه زیر نرم و مختلط را شاهد بودیم که بنا بر دستورالعمل وزارتخانه از سال گذشته تاکنون موضوع مدارس مختلط در مقطع متوسطه را به طور کامل و هنرمندانه‌ای برطرف کردیم.

طاهری بیان کرد: دانش‌آموزانی که بر اساس نبود امکانات کافی و مشکلات قانونی از جمله مختلط بودن کلاس‌ها در شرف بازماندن از تحصیل بودند در شبانه‌روزی‌ها و یا به وسیله روستاهای مرکزی و تخصیص اعتبار به تحصیل واداشتیم.

وی مختلط بودن کلاس‌ها را نوعی ظلم به دانش‌آموزان برشمرد و گفت: علاوه بر مسائل اخلاقی مختلط بودن کلاس‌ها، تنوع رشته‌ای در این مدارس بسیار کم بود و به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب از جمله آزمایشگاه‌های ریاضی و تجربی تنها مجبور به ادامه تحصیل در رشته انسانی بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از حداکثر ظرفیت شبانه‌روزی‌ها برای رفع این مشکل استفاده کردیم و در بعضی مناطق ادغام مدارس در روستاهای همجوار را به مرحله اجرا رساندیم.

طاهری با اشاره به انتقالی‌های صورت گرفته اظهار کرد: با تشکیل کمیته نقل و انتقالات در دو مرحله کمک شایانی به همکاران فرهنگی شد که در مرحله اول طی تفاهمنامه‌ای که با ادارات استان داشتیم بر اساس نیاز آن‌ها و نیروهای مازاد و توافقات مبدا و مقصد انتقالات را انجام دادیم.

وی متذکر شد: در دومین مرحله که انتقالی اضطراری نام داشت در راستای رفع دغدغه همکاران فرهنگی که بیماری خاص و یا گرفتاری ویژه‌ای داشتند این برنامه عملی شد.

این مسئول اذعان داشت: در مرحله اول انتقالی‌ها از 80 نفر همکار فرهنگی با 62 درخواست انتقالی آن‌ها موافقت شد.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول