اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 228

جهانگیریان: نقد آثار، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد علاقه در نویسندگی باشد

خبرگزاری فارس: عباس جهانگیریان در جلسه نقد و بررسی کتاب «توران تور» برگزاری نشست‌های نقد را فتح بابی برای علاقه‌مندی نوجوانان به سمت نویسندگی دانست.

جهانگیریان: نقد آثار، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد علاقه در نویسندگی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کتاب «توران تور» نوشته عباس جهانگیریان، با حضور وی و جمعی از نوجوانان همدانی نقد و بررسی شد.

نویسنده این کتاب در این مراسم اظهار داشت: هر نویسنده‌ای که با کودک و نوجوان ارتباط بیشتر و صمیمی‌تری داشته باشد آثار بهتری تولید خواهد کرد.

عباس جهانگیریان افزود: این برنامه‌ها و نقدها می‌تواند انگیزه بسیار خوبی برای نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی باشد.

وی در پاسخ به انتقاد نوجوانان در خصوص طولانی بودن فصل‌های کتاب گفت: کودکان و نوجوانان ایرانی به رمان‌هایی با بافت یک دست و به سبک ارسطویی عادت کرده‌اند و اینگونه کتاب‌ها که پیرو آن سبک نیستند در آغاز برای آنها دلپذیر نیست اما این سبک نوعی نوآوری و ابتکار است.

نویسنده کتاب «توران تور» افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شده که طنز، ترس، داستان‌های عاطفی و تخیلی به ترتیب بیشترین طرفدار را در بین مخاطبان دارند و کتاب «توران تور» نیز تلفیقی از طنز و ترس است.

وی انتقادها در مورد مناسب نبودن طرح روی جلد برای سن نوجوان را پذیرفت و اضافه کرد: یکی از نقدهایی که منتقدان حرفه‌ای به این کتاب داشتند نیز همین بود.

جهانگیریان در پاسخ به یکی از نقدها در خصوص شخصیت اصلی داستان نیز گفت: قراردادهای ذهنی شما در مورد قهرمان داستان‌ها باید به هم بریزد، ما نباید به دنبال یک شخصیت اصلی در داستان باشیم و از خرده شخصیت‌ها غافل باشیم.

وی گفت: طرح اولیه این داستان بر اساس ماجرای واقعی است و من پس از شنیدن این ماجرا با استفاده از قوه تخیل و طنز خود آن را به صورت داستان نوشتم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول