اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 190

مهدی: با فقدان نمایشنامه خوب برای کودک و نوجوان مواجه هستیم

خبرگزاری فارس: داور بخش نمایش خیابانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه با فقدان نمایشنامه خوب مواجه هستیم، گفت: وقتی بهای اندکی برای نمایشنامه‌ کودک پرداخت می‌شود، نمایشنامه‌نویسان حرفه‌ای به این سمت گرایش پیدا نمی‌کنند.

مهدی: با فقدان نمایشنامه خوب برای کودک و نوجوان مواجه هستیم

مجتبی مهدی امروز در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه امسال آثار نمایشی جشنواره کیفیت بالاتری دارند، اظهار داشت: فضای رقابتی جشنواره باعث شده تا کارها و تولیدات نمایشی کیفیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارهای هنری در حیطه تئاتر کودک و نوجوان هر سال بهتر و محکم‌تر از سال‌های قبل است، ادامه داد: امسال هنرمندان علاوه بر اینکه کارهای بیشتری را به جشنواره آورده‌اند، آثار نیز از کیفیت قابل قبول‌تری برخوردار است.

داور بخش نمایش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ادامه داد: اقبال و گرایش هنرمندان به سمت ارائه کارهای کودک و نوجوان از اثرات برگزاری جشنواره تئاتر به شمار می‌رود که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تفکیک بخش کودک و نوجوان یکی از آثار مطلوب برگزاری این جشنواره‌ها بوده است، اظهار داشت: همین امر باعث ارائه کارهای قوی‌تر، بهتر و مخاطب‌پسندتر می‌شود.

مهدی با بیان اینکه فعلاً موافق افزودن بخش نمایشی «خردسال» به جشنواره نیستم، افزود: بعد از گذشت چندین سال، پایه‌های بخش نمایشی کودک تازه در حال شکل‌گیری است و امسال نیز بخش نمایشی نوجوان به جشنواره اضافه شده که با این وصف کارها باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر باید در این مسیر حرکت کرده و با کارهای پژوهشی و انجام کارهای قوی‌تر باعث استحکام این دو بخش شویم و بعد از آن به سمت افزودن بخش نمایش خردسال برویم.

داور بخش نمایش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه هنوز در حیطه نمایش کودک با کمبود هنرمند مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از هنرمندان این حوزه را به حیطه نوجوان قرض داده‌ایم و اگر بخواهیم در بخش خردسال نیز این کار را انجام دهیم کارها لنگ می‌ماند.

وی تأکید کرد: بهتر است کارهای این دو بخش محکم شود و بعد از دستیابی به نقطه مطلوب نسبت به افزودن بخش خردسال اقدامات لازم صورت پذیرد.

مهدی در ادامه سخنانش با بیان اینکه با فقدان نمایشنامه خوب و مناسب مواجه هستیم، اظهار داشت: همین موضوعات کارها را سخت می‌کند.

داور بخش نمایش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: وقتی بهای اندکی برای نمایشنامه‌نویسی پرداخت می‌شود نمایشنامه‌نویسان حرفه‌ای به این سمت گرایش پیدا نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند از طریق کار برای بزرگسالان خود را تأمین کنند.

وی اظهار داشت: اگر مسائل مادی نمایشنامه‌نویسان حل شود در آن صورت شاهد نمایشنامه‌های خوب خواهیم بود.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول