اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد

اختصاص 8 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن استان‌ها‌

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌ از محل صندوق توسعه ملی 8 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن استان‌ها تخصیص داده می‌شود.

اختصاص 8 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن استان‌ها‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا رحمانی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: صندوق توسعه ملی فرصت مناسبی برای استان‌هاست و تمامی استان‌های کشور می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 10 درصد تسهیلات ریالی صندوق در اختیار بخش صنعت و معدن و 10 درصد نیز در اختیار بخش کشاورزی و آب قرار می‌گیرد، گفت: 8 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن استان‌ها تخصیص داده می‌شود.

رحمانی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر رهبری و سفرهای هیئت دولت به استان کردستان را شناسایی ظرفیت‌های مختلف استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی عنوان کرد و گفت: رشد این بخش‌ها به برنامه‌ریزی منسجم و اصولی نیاز دارد.

وی گفت: چرخ توسعه کشور به کشاورزی و صنعت بستگی دارد و نباید به کشاورزی و صنعت تنها به عنوان بخش‌هایی از اقتصاد کشور نگاه کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان در صنایع مرتبط با کشاورزی، معدن و همچنین صنایع تبدیلی، گفت: نیاز به برنامه‌ای جامع برای رشد و توسعه در این بخش‌ها وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیران باید سخنان مقام معظم رهبری را در مدیریت سرلوحه و الگوی کاری خود قرار دهند و ارزشیابی مدیران باید بر اساس میزان تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولید داخل صورت بگیرد.

رحمانی به بازدید دیروز هیئت همراه از شهرهای بانه، قروه، بیجار، سقز و مریوان اشاره کرد و گفت: مرز سیرانبند با مشکلات زیربنایی بسیاری مواجه است که باید زیرساخت‌های لازم آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه هر شهر و منطقه‌ای ظرفیت‌های خاص خود را دارد، افزود: در شهرستان سقز 63 واحد مرغداری تسهیلات لازم را ندارند و با توجه به ظرفیت‌های مرغداری در آنجا باید به حل مشکلات آنان پرداخت.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول