اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

صنعت فرش در کردستان مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت فرش در کردستان مغفول مانده در حالی که فرش‌های کردستان شهرت جهانی دارد.

صنعت فرش در کردستان مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج بهروز نعمتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان، اظهار کرد: صنعت فرش یکی از صنایع مغفول مانده استان کردستان است و با توجه به اینکه فرش‌های کردستان شناخته شده هستند می‌توان از این فرصت بهره برد.

به گفته وی، وجود 600 میلیون تن ذخایر معدنی در استان کردستان، نشان‌دهنده قابلیت‌های بالای این استان در بخش صنایع معدنی است که بهره‌گیری از این ظرفیت، نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و اصولی است.

نعمتی گفت: استان کردستان جزو پنج استان برتر کشور در بخش ایجاد فضای کسب و کار است و این فضای کسب و کار می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری موثر واقع شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه خواستار بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی شد و افزود: جریمه باید برای واحدهای دارایی که سرمایه خود را در راه‌اندازی تولید بکار برده‌اند، حذف شود.

عبدالله کاردانی، عدم همکاری صاحبان پول با بخش تولید با توجه به شرایط پرداخت را از معضلات مهم این بخش عنوان کرد و گفت: این عدم همکاری به جایی رسیده است که با گذشت هفت ماه از سال، هیچ پرداختی به بخش تولید انجام نشده است که این نوع برخورد، موجب سست شدن پایه‌های اقتصادی کشور می‌شود.

به گفته وی، عدم نقدینگی و نوسانات قیمت‌ها، فعالیت واحدهای تولیدی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و موجب شده که این واحدها یکی پس از دیگری نیروی کار خود را تعدیل کنند.

کاردانی خواستار پرداخت سهم صنعت از هدفمند کردن یارانه‌ها، حذف تمام جرایم حقوقی دولتی بر بخش معدن و تفویض اختیار به سازمان‌های استان‌های توسعه‌نیافته به منظور کاهش حقوق دولتی بر معادن از 50 درصد به 25 درصد و حذف جریمه دیرکرد معوقات زمین واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی شد.

انتهای پیام‌/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول