اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

سرانه سرمایه‌گذاری صنعتی در کردستان 300 هزار تومان است

خبرگزاری فارس: نماینده شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی سرانه سرمایه‌گذاری صنعتی در کردستان را 300 هزار تومان عنوان کرد که در مقایسه با استان‌های دیگر فاصله زیادی دارد.

سرانه سرمایه‌گذاری صنعتی در کردستان 300 هزار تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرمرزی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور اعضای کمیسیون مجلس در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر سهم ارزش افزوده بخش صنعت ایران در دنیا کمتر از سه درصد است.

وی با اشاره به اینکه سهم ارزش افزوده بخش صنعت کردستان کمتر از دو درصد ایران است، تصریح کرد: چهار درصد از کل سرمایه‌گذاری و هفت درصد از کل اشتغال بخش صنعت کشور در کردستان است.

وی سرانه سرمایه‌گذاری صنعتی در کردستان را 300 هزار تومان ذکر کرد و بیان داشت: اکنون سرانه سرمایه‌گذاری در برخی از استان‌ها مانند یزد 4 میلیون و 500 هزار تومان در آذربایجان‌شرقی 7 میلیون تومان است، لذا کردستان به توجه و تلاش بیشتری برای افزایش این سرانه نیاز دارد.

نماینده شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی رتبه صنعتی کردستان را 28 خواند و گفت: تا پایان برنامه چهارم توسعه در استان‌های همسان از نظر جمعیتی یزد و مرکزی با کردستان تعداد شاغلان به ترتیب 24 هزار و 25 هزار نفر بود که این میزان در کردستان 4 هزار و 900 نفر بود.

قادرمرزی مشکل مدیریتی و عدم همکاری بانک‌ها را از جمله مشکلات موجود در کردستان دانست و خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری در کردستان موجب سردرگمی متقاضیان شده که این روند باید توسط مسئولان کشوری اصلاح شود.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه رئیس‌جمهور بارها اعلام کردند که برای وام‌های کمتر از 7 میلیون تومان ضمانت یک نفر کفایت می‌کند ولی متاسفانه در کردستان اعطای وام یک میلیون تومانی نیز نیازمند دو ضامن معتبر است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی کردستان مشکل سرمایه در گردش دارند، تصریح کرد: متاسفانه 20 درصد از میزان اشتغال واحدهای صنعتی استان در این مدت کاهش داشته است.

گفتنی است، این جلسه با حضور رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت صنعت و معدن برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول