اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس:

کمبود سرمایه در گردش صنعتگران کردستانی را تهدید می‌کند / خام‌فروشی معادن دغدغه اساسی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود سرمایه در گردش صنعتگران کردستانی را تهدید می‌کند.

کمبود سرمایه در گردش صنعتگران کردستانی را تهدید می‌کند / خام‌فروشی معادن دغدغه اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن بیگلری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی استان باید در سطح ملی و بخشی هم به صورت استانی حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از درخواست‌های مردم در زمینه دریافت تسهیلات ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی به خاطر بروکراسی ادرای موجود در بانک‌ها معطل مانده است.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن است، بیان داشت: متاسفانه اکنون اکثر صنعتگران استان با مشکل کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند و این امر آنها را در معرض تهدید قرار داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اساسی استان را خام‌فروشی معادن استان خواند و از استاندار کردستان خواست که این موضوع را ریشه‌یابی نمایند.

بیگلری به کاهش تعداد افراد شاغل در کارخانه دخانیات سقز که ظرفیت اشتغال یک‌هزار و 500 نفر را دارد، اشاره کرد و بیان داشت: در این کارخانه قبلاً 500 نفر به کار مشغول بودند که این تعداد به 100 نفر کاهش یافته است.

وی بر تسهیل در اجرا و احداث کارخانه سایپا و پتروشیمی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: استان کردستان با وجود معادن خدادادی علاوه بر اینکه ظرفیت ایجاد اشتغال برای مردم خود را دارد توانایی پذیرش افراد نیازمند به کار از سایر استان‌ها را نیز دارد.

وی ادامه داد: برای استفاده بهینه و مناسب از ظرفیت‌های استان  باید توجه و عنایت ویژه‌ای صورت گیرد.

مدیرعامل کارخانه کاشی کسری هم در این جلسه گفت: ناهماهنگی در بخش‌های اجرایی مختلف موجب وارد کردن آسیب به بخش صنعت استان شده است.

روشنفکر گفت: افزایش قیمت ارز مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده است که هماهنگی مجلس، دولت و بخش صنعت می‌تواند بستری برای حل و فصل این مشکلات باشد.

وی خاطرنشان کرد: بخش صنعت از خط قرمز عبور کرده و موجب شکل‌گیری ریزش نیروهای انسانی شده است و این روند اگر چه خارج از اراده مدیران واحدهای صنعتی است، باید در سطح ملی به آن پرداخته شود.

گفتنی است، در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت صنعت و معدن حضور داشتند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول