اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان:

صنعت نفت و گاز به کشاورزی کنگان لطمه وارد کرده است

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان گفت: کشاورزی شهرستان کنگان به‌دلیل حضور صنعت نفت و گاز دچار بحران جدی شده و لطمه فراوانی خورده است.

صنعت نفت و گاز به کشاورزی کنگان لطمه وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان تیمور یزدان‌شناس بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه کشاورزی شهرستان کنگان اظهار داشت: کنگان دارای پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی است و برای رشد و رونق کشاورزی در این شهرستان باید تلاش بیشتری کنیم.

وی با اشاره به حضور نفت و گاز و وارد کردن خسارت به اراضی کشاورزی افزود: کشاورزی منطقه به‌دلیل حضور صنعت نفت و گاز دچار بحران جدی شده و لطمه فراوانی خورده به گونه‌ای که این شغل در کنگان در حال حاضر یکی از قطب‌های ضعیف در استان محسوب می‌شود.

فرماندار کنگان با ابراز نگرانی از عدم صدور مجوز کشاورزی از سوی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطر نشان کرد: توسعه کشاورزی در منطقه به‌ویژه در بخش عسلویه نیازمند توجه بیشتر مسئولان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که باید با تعامل بیشتر این مشکل مرتفع شود و از مسئولان پارس جنوبی انتظار داریم همراهی کنند.

وی در ادامه خواستار احیای نام قطب کشاورزی منطقه شد و گفت: از مدیران کل استان خواستاریم در راستای تامین شرایط حفر چاه، برقی کردن چاه‌های کشاورزی و ارائه تسهیلات به این بخش تسریع کنند تا قشر کشاورز جامعه با خیالی آسوده‌تر به احیا و توسعه کشاورزی در شهرستان کنگان پرداخته و به سیاست خروج از اقتصاد تک قطبی کشور کمک کند.

یزدان‌شناس بیان کرد: طرح‌های آبزی‌پروری، آب، خاک و ساخت شناورهای صیادی می‌تواند در شهرستان کنگان تحول عمده‌ای را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: همه اعضای این کارگروه باید در راستای جذب سرمایه و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در بخش کشاورزی برای مردم با جدیت تلاش کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول