اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شیلات کشور خبر داد

صادرات 400 هزار دلاری آبزیان از کشور در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شیلات کشور از صادرات 400 هزار دلاری آبزیان از کشور طی سال جاری خبر داد.

صادرات 400 هزار دلاری آبزیان از کشور در سال جاری

غلامرضا رازقی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه آبزیان و شیلات در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته 139 هزار تن ماهی در کشور تولید شد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود، این رقم در سال جاری به 200 هزار تن برسد.

مدیر عامل شیلات ایران در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری میزان صادرات در بحث آبزیان به هزار 400 دلار می‌رسد، اضافه کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده این رقم در بخش شیلات کشور 250 میلیون دلار خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های مطلوبی در کشور در زمینه تولید انواع ماهی وجود دارد، افزود: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و استفاده از آب ذخیره شده در پشت سد در این راستا است.

رازقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم بخش غیر دولتی در بخش شیلات بر از بین بردن دیوار بی‌اعتمادی بین سرمایه‌گذار بخش غیر دولتی و شیلات تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه به تولید آبزیان باید فرای اشتغال و تولید باشد و افزود: در حال حاضر ظرفیت بسیاری در بخش شیلات در کشور وجود دارد.

مدیر عامل شیلات ایران در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در بخش‌های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: بر تلاش در زمینه ترغیب و تشویق مردم به استفاده بیشتر از ماهی تاکید کرد.

رازقی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها شیلات هشت استان ساحلی به عنوان اداره کل محسوب می‌شوند، افزود: در آینده نیز مدیریت استان‌هایی که دارای بیش از 10 هزار تن ظرفیت تولید در سال داشته باشند بر اساس تصویب مجلس به اداره کل تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول