اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کوهبنان خبر داد

اجرا طرح تضمین کیفیت فرآورده‌های آبزیان در کوهبنان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های آبزیان در شهرستان کوهبنان در حال اجرا است.

اجرا طرح تضمین کیفیت فرآورده‌های آبزیان در کوهبنان

محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: برای حفظ سلامت مصرف کنندگان طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های آبزیان با نظارت کامل بر تمام مراحل تولید‌، حمل و نقل و عرضه فرآورده‌های شیلاتی در شهرستان کوهبنان در حال اجرا است.

وی بیان داشت: افزایش جمعیت و نیاز جوامع انسانی به پروتئین با کیفیت بالا سبب شده توجه خاص به منابع خوراکی دریایی مبذول شود و آمارها نشان می‌دهد، سال به سال سرانه مصرف آبزیان در حال افزایش است.

زین‌الدینی افزود: با توجه به سرانه بالای مصرف آبزیان در کشورهای توسعه یافته و از آن جا که گوشت ماهی از نظر بهداشتی سالم‌ترین گوشت‌ها است و باید برای افزایش مصرف این ماده غذایی در خانوارهای ایرانی تلاش شود.

وی عنوان کرد: گوشت ماهی دارای اسیدهای چربی است که با سایر گوشت‌ها متفاوت و این اسیدهای چرب از نوع غیر ‌اشباع و سبب کاهش فشار خون و مرگ و میرهای ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند و تحقیقات نشان داده نسبت سکته‌های قلبی و مغزی در افرادی که گوشت ماهی مصرف می‌کنند، نصف افرادی است که از سایر گوشت‌ها مصرف می‌کنند.

زین‌الدینی ابراز داشت: از دیگر خواص ماهی داشتن املاح کلسیم و فسفر خیلی بالا به ویژه زمانی است که ماهی کنسرو می‌شود، زیرا در حین کنسرو مقداری از استخوان‌های ماهی نیز همراه گوشت کنسرو می‌شود و در نتیجه موجب بالا رفتن این املاح می‌شود.

وی در مورد حمل و نقل فرآورده‌های شیلاتی گفت: حمل و نقل مستلزم بهره‌گیری از خودروهای دارای پروانه اشتغال به حمل بهداشتی و نیز کسب مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای مربوط است و از فعالیت خودروهای فاقد مجوز جلوگیری و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول