اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری

فاز نخست واحد تولیدی خوراک آبزیان در شهرکرد به بهره‎برداری رسید

خبرگزاری فارس: فاز نخست واحد تولیدی خوراک آبزیان شهرکرد با تولید 50 الی 80 تن انواع خوراک به بهره‎برداری رسید.

فاز نخست واحد تولیدی خوراک آبزیان در شهرکرد به بهره‎برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست شرکت قزل‎دانه رنگین کمان در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش برای افزایش تولیدات و رونق اشتغال از مهم‌ترین اهدافی است که در سال ‌جاری باید دنبال کنیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای افزایش تولیدات بر اساس منابع ملی نخستین گام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کرمی با اشاره به رشد صادرات استان در سال‌ جاری، گفت: در سال‌ جاری میزان صادرات این استان 14 درصد رشد داشته است که این امر در نتیجه رشد سرمایه‌گذاری 40 درصدی در استان تحقق یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بر ضرورت حمایت از بخش تولید در کشور خبر داد و گفت: در راستای مقابله با تحریم‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی با همکاری بانک‌‎ها و مسئولان اجرایی از بخش تولید حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های بزرگی در بخش تولید کشور وجود دارد که این ظرفیت‌ها کشور را در برابر تحریم‌های دشمن بیمه کرده است.

کرمی با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در طول دولت نهم و دهم در این استان، گفت: در طول فعالیت دولت نهم و دهم افزون بر یک‌هزار و 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان صورت گرفت و در حال حاضر نیز بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان طرح در دست اجراست.

وی ادامه داد: این در حالی است که در دولت‌های گذشته میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش صنعت استان تنها 135 میلیارد تومان گزارش شده است.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر 10 هزار سرمایه‌گذار در این استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: این تعداد سرمایه‌گذار در بخش‌های تولیدی مشغول به فعالیت هستند که بر همین اساس لازم است تا زمینه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذاران بیشتری به این استان جذب شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار سال‌ جاری، گفت: همه باید در تولید ثروت و رونق اقتصاد استان مشارکت کنند که در این میان مردم نقش عمده‌ای برعهده دارند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست این شرکت، گفت: شرکت قزل‌دانه رنگین کمان سالانه 50 الی 80 تن انواع خوراک آبزیان تولید می‌کند.

کرمی ادامه داد: با توجه به اینکه این استان مقام نخست تولید ماهیان سردآبی کشور را به خود اختصاص داده است افزون بر 80 درصد تولیدات این واحد صنعتی به مصرف آبزیان این استان می‎رسد که این امر در رونق شیلات استان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده در راستای بهره‌برداری از این واحد تولیدی، گفت: در مجموع 2 میلیارد تومان آورده سهامداران این شرکت تولیدی و همچنین 500 میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی به‌منظور بهره‌برداری از این واحد تولیدی هزینه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افزون بر 90 درصد قطعات مورد استفاده در احداث این واحد تولیدی ساخت داخل است، گفت: با راه‌اندازی این واحد تولیدی 30 فرصت شغلی مستقیم و 45 فرصت شغلی غیر مستقیم در استان ایجاد شده است.

فاز نخست شرکت قزل‌دانه رنگین کمان در شهرکرد امروز با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی به بهره‎برداری رسید.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول