اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات سیستان:

عرضه بهداشتی آبزیان از اولویت‌های اصلی شیلات سیستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات سیستان گفت: عرضه بهداشتی و سالم و حفظ کیفیت آبزیان از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی شیلات سیستان است.

عرضه بهداشتی آبزیان از اولویت‌های اصلی شیلات سیستان است

حسن خمر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل به عملکرد شش ماه نخست سال‌جاری اداره بهبود کیفیت و فرآوری آبزیان شیلات سیستان اشاره کرد و اظهار داشت: عرضه بهداشتی و سالم و حفظ کیفیت آبزیان از برنامه‌های اصلی اداره کل شیلات سیستان است که با استقرار اداره بهبود کیفیت و فرآوری آبزیان در بدنه تشکیلات اداره کل، این برنامه‌ها کاملاً مدون شده و پروژه‌های عمرانی مهمی برای انجام در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهم، بهینه‌سازی حمل و نقل آبزیان است که کار الگوسازی و معرفی تجهیزات جدید عرضه و ترویج فرهنگ عرضه بهداشتی ماهی و به طور کلی حمل و نقل آبزیان را برعهده دارد.

مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد: در سال 91 برای حمل و نقل آبزیان مخازن c.s.w و وان‌های عرضه زنده، پمپ‌های هواده eco2، میز شستشو و فرآوری، جعبه‌های حمل ماهی و سایر تجهیزات به صورت ترویجی به بخش خصوصی الگوسازی شده است.

خمر اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های تولید پودر یخ و شکم خالی‌کن ماهی و سایر تجهیزات مرتبط در دستور کار قرار دارد که با معرفی تجهیزات فوق به بخش خصوصی، عرضه ماهی به بهترین شکل ممکن و کاملاً بهداشتی و با کیفیت خواهد شد.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدامات اداره بهبود کیفیت در سال‌جاری، نشست‌های کارشناسی در مرکز و استان به منظور نهایی‌شدن طرح مشترک تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های آبزیان تهیه شده فیما بین سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی کشور است که در حال نهایی‌شدن بوده و طرح مذکور که با امضاء مقام عالی وزارت ابلاغ شده، گام‌های مؤثر و جدی در حفظ کیفیت آبزیان در عرصه تولید و عرضه خواهد داشت.

مدیرکل شیلات سیستان بیان داشت: مهم‌ترین این اقدامات عبارتند از؛ الگوسازی فروشگاه‌های بهداشتی با پرداخت تسهیلات بانکی یارانه‌دار از محل تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری به طوری که تاکنون بیش از شش تا هفت باب فروشگاه جدید در حوزه سیستان احداث شده و در بقیه شهرستان‌ها، طرحها معرفی شده‌اند که در حال معرفی بهره‌برداران برای اخذ تسهیلات برای تجهیز هستیم.

خمر گفت: الگوسازی حمل و نقل آبزیان با واگذاری خودروهای سردخانه‌دار که از جمله طرح‌های بسیار موفق و الگوی موفق سیستان برای سایر استان‌ها بوده به طوری که بالغ بر 72 دستگاه خودروی سردخانه‌دار ویژه حمل و نقل آبزیان با استفاده از تسهیلات بانکی بخش خصوصی خریداری و کار حمل و نقل بهداشتی و سالم ماهی را برعهده دارند از دیگر اقدامات مهم اداره بهبود کیفیت شیلات سیستان است.

وی متذکر شد: توسعه و تجهیز فروشگاه‌های عرضه بهداشتی و سالم با استفاده از تسهیلات بانکی توسعه بخش کشاورزی، احداث بازارچه‌ها و بازارهای عرضه آبزیان به کمک بخش خصوصی، معرفی تجهیزات جدید عرضه آبزیان و مکانیزه‌شدن چرخه عرضه به طوری که عرضه آبزیان کاملاً بهداشتی و سالم باشد و بازدیدهای خارج استان و ترویجی برای بهره‌برداران بخش به طوری که بتوان در زمینه توسعه بخش برای افزایش سرانه مصرف آبزیان، گام‌های مؤثری برداشته شود را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام اداره بهبود کیفیت و فرآوری آبزیان نام برد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول