اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل سرطان‌زا بودن

مصرف مالاشیت گرین در پرورش آبزیان ممنوع است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های آبزیان دامپزشکی کرمان گفت: به دلیل سرطان‌زا بودن مصرف مالاشیت گرین در پرورش آبزیان ممنوع است.

مصرف مالاشیت گرین در پرورش آبزیان ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، آمنه زینلی امروز با اشاره به اینکه مالاشیت گرین از جمله مواد ضد عفونی کننده‌ای است که پس از مصرف در بافت ماهی تجمع می‌کند، اظهار داشت: مالاشیت گرین دارای عوارضی مانند سرطان‌زایی و جهش‌زایی است.

وی افزود: در صورت استفاده از این ماده در صنعت آبزی‌پروری می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد سرطان و یا جهش در بدن انسان شود.

زینلی بیان داشت: همزمان با ممنوعیت مصرف این ماده شیمیایی در برخی از کشورهای دنیا، سازمان دامپزشکی ایران نیز ‌مصرف مالاشیت گرین را در مراکز پرورش ماهیان خوراکی ممنوع اعلام کرد.

وی عنوان کرد: پیرو اعلام این ممنوعیت از سوی سازمان دامپزشکی کشور این اداره کل نیز موارد را به اطلاع آبزی‌پروران سطح استان رسانده است.

زینلی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف دامپزشکی استان تولید غذای سالم و بهداشتی برای هم استانی‌ها است، گفت: از زمان اعلام این موضوع طی چند ماه گذشته تعداد 20 مورد بازدید از مراکز تولید آبزی‌پروری برای نمونه‌برداری و بررسی وضعیت مصرف این ضدعفونی کننده در سطح استان همچنین ترویج استفاده از جایگزین‌های دیگر به جای مالاشیت گرین صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول