اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد

چهارمحال و بختیاری صدرنشین هرم تولید آبزیان کشور

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: بخش شیلات این استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که کسب رتبه نخست تولید ماهی در کشور به خوبی گواهی بر این ادعاست.

چهارمحال و بختیاری صدرنشین هرم تولید آبزیان کشور

اسماعیل پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته و همچنین همت و سرمایه‌گذاری مردم از این ظرفیت در چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری خوبی شده و سهم این محصول در تولیدات استان بسیار قابل توجه است.

وی از شهرستان‌های اردل، لردگان، کیار و کوهرنگ به عنوان شهرستان‌هایی که بیشترین تولیدات ماهی را در این استان داشته است، نام برد و گفت: این شهرستان‌ها بیشترین تولیدات ماهی این استان را در سال گذشته در اختیار داشتند که ماحصل این تولیدات درآمدزایی 64 میلیارد تومانی با ایجاد 4 هزار فرصت شغلی به طور مستقیم در این استان است.

پیرعلی با اشاره به پرورش ماهی در قفس در حوزه کارون 4، گفت: این طرح به صورت پایلوت در این منطقه در دست اجراست.

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری محدودیت در منابع آبی را از مشکلات فراوری این بخش برشمرد و گفت: مشکل دیگر فراروی شیلات پساب مزارع است که به شکل زنجیره شیلات استان را با مشکل مواجه کرده است.

پیرعلی مشکل بزرگ دیگر را افزایش هزینه‌های تولید در سال‌جاری برشمرد و گفت: افزایش و رشد 30 درصدی قیمت غذای آبزیان موجب شده که قیمت آبزیان نیز افزایش یابد که این امر نیازمند بررسی و رسیدگی است.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول