اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه:

هر کرمانشاهی سالانه 5.5 کیلوگرم مصرف آبزیان دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: مصرف سالانه آبزیان برای هر کرمانشاهی 5.5 کیلوگرم است در حالی که در کشور این مصرف 8.6 کیلوگرم است.

هر کرمانشاهی سالانه 5.5 کیلوگرم مصرف آبزیان دارد

 کیومرث شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه‌، اظهار کرد: مصرف سالانه آبزیان برای هر کرمانشاهی 5.5 کیلوگرم است در حالی که در کشور این مصرف 8.6 کیلوگرم و در جهان 17 کیلوگرم اعلام شده است.

شهبازی ادامه داد: 69 مزرعه گرم‌آبی و 340 مزرعه سرد‌آبی در استان داریم که در مجموع 409 باب مزرعه می‌شود. در سال 90  مقدار کل تولید آبزیان استان کرمانشاه 10 هزار و 500 تن است که این خود باعث کسب رتبه پنجم کشوری شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه تنها مرکز تکثیر میگو این سخت‌پوست آبزی است گفت: تولید میگو آب شیرین در استان 13.4 تن است که با این آمار کرمانشاه تنها مرکز تکثیر این سخت‌پوست آبزی است.

 وی تصریح کرد: در استان‌های غیر‌ساحلی کشور در پرورش ماهی گرم‌آبی رتبه اول کشور را دارا هستیم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: صادرات در سال 90 به عراق هزار و 500 تن بوده که پیش‌بینی می‌شود برای سال 91 دو هزار تن شود.

 وی با اشاره به شاخص صادراتی شیلات استان کرمانشاه در سال 90 - 89 اظهار کرد: صادر کردن ماهی زینتی به کشور عراق از شاخص‌های صادراتی شیلات است.

شهبازی افزود: در سال 91 اداره شیلات برای هزار و 538 نفر اشتغالزایی انجام خواهد داد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در پایان گفت: در سال 91 همگام با جهاد کشاورزی در راستای توسعه طرح توسعه کشاورزی اقدامات مهمی در تولید ماهی سردآبی و گرم‌آبی انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول