اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران خبر داد

تغییر نام مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران از تغییر نام مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان به مرکز ملی تحقیقات و سلامت فرآوری آبزیان خبر داد.

تغییر نام مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، عباس‌علی مطلبی پیش از ظهر امروز در جریان مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، این مرکز را تنها مرکز تخصصی در زمینه فرآوری آبزیان کشور معرفی کرد و اظهار داشت: نام مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان به مرکز ملی تحقیقات و سلامت فرآوری آبزیان تغییر می‌یابد.

وی، اهداف کلان و سازمانی مرکز مذکور در زمینه انجام تحقیقات گسترده و تخصصی مبنی بر معرفی محصولات نوین شیلاتی در برنامه پنجم توسعه را برشمرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به جایگاه آبزیان در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و سهم آن در تامین امنیت غذایی و سبد غذایی خانوار، امکان تحقق این هدف با توسعه فرهنگ آبزی مصرفی و دستیابی به تکنولوژی تولید و فرآوری انواع تنوع محصولات سالم شیلاتی با رویکرد توسعه پژوهش‌های کاربردی در قالب برنامه‌های راهبردی و محصولی محقق می‌شود.

وی با اشاره به ماموریت‌ و مسئولیت‌های مهم مرکز تحقیقاتی تصریح کرد: مطالعه، بررسی و تحقیق در زمینه مواد اولیه شیلاتی، مواد نگهدارنده، افزودنی‌ها، دستگاه‌های عمل‌آوری و فرآوری آبزیان برای مصارف خوراک انسانی جزو ماموریت مهم مرکز مذکور است.

مطلبی، بررسی و تحقیق به منظور تعیین نقاط کنترل بحرانی انواع محصولات شیلاتی و تعیین مدت زمان نگهداری آنها، بررسی و تحقیق در زمینه تنوع و کیفیت محصولات شیلاتی، تحقیق در زمینه بهبود فرآوری محصولات شیلاتی و تضمین سلامت را از دیگر ماموریت‌های مهم مرکز ملی تحقیقات و فرآوری آبزیان عنوان کرد.

وی یادآور شد: ماموریت دیگر این مرکز در زمینه بررسی و تحقیق توسعه کاربرد فناوری‌های نوین شامل بیوتکنولوژی،‌ نانوتکنولوژی و انرژی هسته‌ای در فرآوری و سلامت محصولات شیلاتی است.

این مسئول، مطالعه و تحقیق پیرامون مواد افزودنی و اشتهاآور و رنگ‌های طبیعی و مواد نگه‌دارنده و نگه‌داری محصولات شیلاتی به روش‌های مختلف، بررسی و تحقیق در زمینه سیستم‌های بسته‌بندی، استاندارد کردن فرآوری‌های مختلف و تعیین ارزش غذایی محصولات مختلف شیلاتی را از دیگر ماموریت‌های مرکز تحقیقات ذکر کرد.

وی متذکر شد: توسعه همکاری‌های علمی و ارتباط با موسسات تحقیقاتی داخلی و بین‌المللی، دانشگاه‌ها و تشکل‌های صنفی و انجمن‌های مردم نهاد (NGO) مربوطه از جمله دیگر ماموریت‌های مرکز فرآوری آبزیان است.

مطلبی برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در زمینه فرآوری و کنترل کیفی و بهداشتی محصولات شیلاتی را در مرکز مذکور مورد تاکید قرار داد.

این مسئول در ادامه با قدردانی از سید حسن جلیلی رئیس سابق مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، در معرفی علی اصغر خانی‌پور رئیس جدید افزود: می‌توانیم از سوابق و تجارب مفید و ارزنده آموزشی، پژوهشی و مدیریتی خانی‌پور برای پیشبرد اهداف سازمانی مرکز به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی فرآوری، عمل‌آوری و تولید محصولات سالم شیلاتی استفاده کنیم.

در مراسم مذکور از تلاش‌های سید حسن جلیلی رئیس سابق مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان قدردانی کرد و علی اصغر خانی‌پور رئیس جدید مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان شد.

ا‌نتهای پیام/ع10/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول