اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قرچک:

مردم در مواجهه با مشکلات اقتصادی سعه صدر داشته باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قرچک با اشاره به نوسانات و التهابات اخیر بازار ارز و سکه گفت: مردم در مواجهه با مشکلات اقتصادی سعه صدر داشته باشند.

مردم در مواجهه با مشکلات اقتصادی سعه صدر داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام ولی بلوچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به احادیث و روایات، همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و اظهار داشت: نزد تعالیم اقتصادی اسلام مصرف بیش از حد منابع که به نام اسراف خوانده شده، امری ناشایست است که از آن به بیماری یاد شده است.

امام جمعه موقت قرچک افزود: راه نجات جامعه از بیماری اقتصادی اسراف و تجمل گرایی عمل به آموزه‌های دینی است.

وی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی به تلاشگران و خدمتگزاران ناجا عنوان کرد: مردم باید در تمامی صحنه‌ها آمادگی کامل برای همکاری با نیروهای امنیتی را داشته باشند، چه شیعه، چه سنی و چه زن و مرد همه باید با نیروهای انتظامی همکاری مستقیم و متقابل داشته و در ایجاد امنیت کشور خود دخیل باشند.

بلوچی به شرایط امنیتی کشور در مقایسه با گذشته پرداخت و بیان کرد: شرایط امنیتی امروز کشور از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار شده به ویژه در مرزها که نیروهای مرزبانی نه‌ تنها این سوی مرز بلکه در آن سوی مرز نیز مراقبت‌های مرزی را بیشتر از دو برابر کرده‌اند.

امام جمعه موقت قرچک در ادامه تصریح کرد: هر حکومتی برای حفظ استقلال و امنیت کشورش به نیروهای مسلح بسیار قوی و آماده نیاز دارد، جمهوری اسلامی ایران هم بعد از این همه نیروهای مسلح به قوای مسلح قوی‌تری نیاز خواهد داشت.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی و هفته کودک خطاب به خانواده‌ها گفت: از کودکانمان غفلت نکنیم و منظور از غفلت تنها در مورد مسائل مادی نیست، بلکه باید از روز نخستی که کودکان به دنیا می‌آیند بر روی شعور و درک معنوی آنها کار کرد.

بلوچی تاکید کرد: کودکان از روز نخست زندگی تربیت‌ها را می‌فهمند و تربیت‌پذیرند و اعمال و رفتار و کردار والدین در روحیه او تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه موقت قرچک تصریح کرد: والدین باید در نخستین گام تربیت، تربیت خدایی و الهی را برای او انجام دهند و فطرت او را بیدار کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش مهدکودک‌ها در تربیت فرزندان نیز بیان کرد: نقش مهدکودک‌ها در تربیت و آموزش از دانشگاه‌ها و مدارس نیز تاثیرگذارتر و مهم‌تر است زیرا آموزش‌ها از سنین کودکی در ذهن کودکان نقش می‌بندد و هرچه در ذهن کودک نقش بست، تا آخر عمر باقی می‌ماند.

بلوچی با اشاره به التهابات بازار ارز و طلا در روزهای اخیر اشاره کرد و یادآور شد: مقامات دول استکباری و رسانه‌های آنها سعی دارند این التهابات را ناشی از تحریم و فشارهای اقتصادی جلوه دهند.

امام جمعه موقت قرچک اثر تحریم‌ها را در این نوسانات شدید بازار بسیار پائین ارزیابی کرد و اضافه کرد: ملت ایران 33 سال است در تحریم به سر می‌برد، ملت با تحریم زندگی کرده و به پیشرفت هم رسیده است.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول