اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

جنگ اقتصادی دشمنان برای کسب قدرت و سرمایه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: فشارها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه ایران در راستای کسب قدرت و سرمایه است.

جنگ اقتصادی دشمنان برای کسب قدرت و سرمایه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: برکات و ثمرات جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهدا است و باید قدر این نظام را دانست.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: معنای اقتصاد مقاومتی این است که مردم با تکیه بر سرمایه خود، بر پای خویش بایستند.

عادل‌پور اذعان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، باید نخبگان کشور را مسئول امور قرار داد تا فشارها و تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه ایران از بین رود.

وی اشغال‌گری، ظلم، تهدید و تحریم را از اقدامات دشمن در راستای کسب سرمایه و قدرت دانست و ابراز کرد: باید با مردمی‌ کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، جلوگیری از واردات نابسامان و جهش در تولید رقابتی توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

امام جمعه شهر الوند با بیان اینکه صلح جهانی به نابودی مستکبران وابسته است، اظهار کرد: اتحاد و قیام مسلمانان علیه سلطه‌های شیطانی در راستای ظهور امام زمان (عج) لازم است و باید کوشش کرد وحدت میان مستضعفان در سراسر دنیا شکل گیرد.

عادل‌پور ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی ابراز کرد: به فرموده امام صادق (ع) انسان‌های با تقوا دارای سه خصیصه اخلاقی هستند که راستگویی، عدالت‌پیشگی و صله رحم از ویژگی‌های آنان است.

وی با اشاره به حدیثی از امام زمان (عج) عنوان کرد: روی آوردن به سرمایه‌داری، داشتن حرص و طمع نسبت به مال دنیا موجب می‌شود تا انسان برای رسیدن به آن، هر ظلم و ستمی نسبت به هم‌نوعان خویش انجام دهد.

عادل‌پور در خاتمه با بیان اینکه معاشرت با فرومایگان موجب حقارت و ذلیل‌ شدن در دنیا می‌شود، خاطرنشان کرد: به فرموده امام باقر (ع)، همنشین انسان باید بهتر از خودش باشد تا بر دین و تقوای او بیفزاید.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول