اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ابرکوه:

مدیریت صحیح کشور را از بحران‌های اقتصادی عبور می‌دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه خواستار به کارگیری مدیریت صحیح برای گذر از دشواری اقتصادی در کشور شد.

مدیریت صحیح کشور را از بحران‌های اقتصادی عبور می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به مشکل تورم کاذب و گرانی اظهار داشت: به خاطر خدا به داد مردم و کشور برسید و بازار ارز و طلا را مدیریت کنید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه افزود: ریشه این گرفتاری‌ها یا از غفلت‌ها  و بد عمل کردن‌های خود ماست یا از دشمنانی است که برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند و باید با مدیریت صحیح بر آن غلبه کرد.

خطیب جمعه ابرکوه با اذعان بر اینکه افزایش بی‌سابقه و پرالتهاب نرخ ارز، نظام اقتصاد کشور را متلاشی می‌کند، افزود: ما نقش سیاه تحریم‌ها را نادیده نمی‌گیریم اما می‌گوییم ملت ما تاکنون با درایت و بصیرت، تهدید تحریم را تبدیل به فرصت کرده است و آنچه که طی چند هفته اخیر بر جریان اقتصادی کشور گذشت، مشکلی داخلی است.

حسینی خاطرنشان کرد: مشکل، عدم نظارت کامل و نداشتن کفایت لازم تیم اقتصادی دولت است که نتوانسته از بحران زایی جلوگیری کند وگرنه ما راهکار مقابله با تهاجم و تحریم اقتصادی دشمن را مقاومت اقتصادی می‌دانیم که ضوابط خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: کشور ما به مدت سه سال قدرت رونق بخشیدن ارز و طلا بدون وارد کردن یک دلار به کشور را دارد با این حال چرا اجازه می‌دهید در زمینه ارز، سیاه نمایی شود و مردم را مایوس کنند، چرا تصمیماتی مانند راه‌اندازی تالار ارز را دیرهنگام اتخاذ می‌کنید؟ 

* رهبر انقلاب نقش نخبگان جوان را پر رنگ می‌بینند

حسینی با اشاره به دیدار صدها نفر از نخبگان جوان کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در این دیدار باز هم بر پیشرفت علوم و فناوری تاکید کردند و حفظ و تقویت فضای نشاط آور علمی و فراهم کردن امکانات بیشتر برای پیشرفت‌های علمی و پژوهشی، توجه درون‌زایی علمی و مرعوب نشدن از پیشرفت‌های علمی غرب را مورد تأکید قرار دادند.

وی افزود: تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری نسبت به آینده ملت، ادامه دادن به حرکت پرشتاب علمی کشور و راضی نبودن به وضعیت علمی کنونی نیز به زعم ایشان و به درستی از وظایف عمده جوانان نخبه کشور است.

* اختلافات جهان اسلام، سوغات کینه توزان غربی است

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  استعمار آمریکا و غرب، با دسیسه‌های شیطانی خود موفق شد جهان اسلام را در کوره آتش عداوت و کینه و اختلاف بیندازد و این فعالیت‌ها سوغات کینه توزان غربی علیه مسلمانان است، اظهار داشت: دست‌های خونین آنان را در عراق می‌بینیم که با ایجاد حوادث تروریستی، مرتب آدم کشی می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق گزارش وزارت کشور عراق در ماه سپتامبر، 365نفر در عراق کشته شده‌اند و در انفجارات اخیر هم تعدادی از زائران امام حسین (ع) از ایران را هدف جنایت کور خود قرار دادند.

حسینی خاطرنشان کرد: تاکنون ده‌ها تروریست در عراق دستگیر شده‌اند که تابعیت سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند و این‌ها ماموریتی جز ناکارآمد کردن دولت شیعی عراق ندارند چون دولت نوری مالکی، موضع ضد سوریه ندارد و در دیگر کشورهای اسلامی نیز شاهد این رفتارها هستیم.

خطیب جمعه ابرکوه در خطبه‌های اول نمازجمعه نیز در ادامه بحث "مهارت‌ها در زندگی" به ادامه بحث در امر تعامل اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: حسن ظن به مردم و پرهیز از بدگمانی، عامل استواری رابطه‌های اجتماعی است و بدگمانی سبب تهمت، غیبت، بدگویی، بی‌اعتمادی و بدخواهی نسبت به مردم می‌شود.

وی افزود: بدگمانی ایمان انسان را نابود می‌سازد و عداوت و دشمنی را در جامعه ترویج می‌کند و خوش گمانی و حسن ظن، پادزهر این سموم خطرناک در رفتار و پندارهاست.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول