اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان:

آموزش و پرورش نقش تاثیرگذاری در تامین امنیت جامعه دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: آموزش و پرورش نقش تاثیرگذاری در تامین امنیت در جامعه دارد.

آموزش و پرورش نقش تاثیرگذاری در تامین امنیت جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار یحیی شرفی ظهر امروز در همایش فرهنگ‌یاران و همیاران ترافیک اظهار کرد: با اشاره به اینکه شغل پلیس یکی از متنوع‌ترین مشاغل از نظر کمیت و کیفیت در جامعه است، گفت: ‌نیروی انتظامی در بحث جامعه‌پذیری و مشارکت قشرهای مختلف مردم در مقوله برقراری انضباط اجتماعی توفیقات بزرگی حاصل کرده است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار فرهنگ‌ یاران ترافیک در جامعه اضافه کرد: فرهنگ‌یاران و همیاران ترافیک سرمایه بزرگ اجتماعی پلیس در تامین امنیت در سطح جامعه است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه نظم و امنیت پدیده‌ای عمومی است، گفت: در این زمینه لازم است مردم اصول اولیه نظم و امنیت شخصی خود مانند قوانین راهنمایی و رانندگی، توجه به نکات ایمنی برای حفظ جان و مال را به دقت رعایت کرده و با پلیس همکاری کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که در لایه‌های مختلف مردمی دارد، می‌تواند در ترویج و تحکیم مبانی انضباط اجتماعی در خانواده‌ها و تسری آن به کل جامعه تاثیر عمیقی داشته باشد.

سردار شرفی در ادامه برقراری ارتباط و تعامل با اقشار اجتماعی جامعه به ویژه با نهادهای تربیتی را مهم دانست و گفت: اعتقاد ما بر این است که مراکز آموزشی به ویژه آموزش و پرورش ظرفیت بالایی در نظم‌پذیری جامعه و ارتقای فرهنگ نظم و انضباط در راستای تامین نظم و امنیت جامعه دارند.

وی هدف اصلی از تعامل نیروی انتظامی با حوزه آموزش و پرورش به ویژه فرهنگیان را تربیت نسلی مقید به تبعیت از هنجارهای اجتماعی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه برخلاف مشاغل دیگر نیروی پلیس متنوع‌ترین وظایف را از نظر کیفیت و کمیت بر عهده دارد، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و اعمال قوانین بستر توسعه همه جانبه است و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها به ویژه فرهنگ‌سازی توسط فرهیختگان علم و ادب و هنر عاملی تاثیرگذار در بهبود رفتارهای مطلوب جامعه است.

وی با اشاره به اجرای طرح فرهنگ‌یاران ترافیک گفت: هدف از اجرای این طرح بسترسازی برای تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و قانون‌گرایی، خودباوری، اعتماد به نفس، گسترش امر به معروف و نهی از منکر، کمک به دیگران، تقویت روحیه تعاون و همکاری و درونی کردن احترام به قانون است.

سردار شرفی فرهنگ‌یاران جوان پلیس را سرمایه بزرگ اجتماعی پلیس دانست و تاکید کرد: یکی از این نشانه‌های سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، مشارکت مردم است که پلیس امروز توانسته به آن دست پیدا کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول