اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه:

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ‌باید در نیویورک حضور می‌داشتند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در سفر اخیرهیئت دولت به مقر سازمان ملل، باید نمایندگانی از کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز حضور می‌داشتند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ‌باید در نیویورک حضور می‌داشتند

جواد آرین‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد اظهار کرد: معمولا سخنرانی‌هایی که در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح می‌شود، در حد اعلام موضع است و دیدگاه‌‌های کشورها، صرفا می‌تواند کارایی محدودی داشته باشد زیرا اساسا مجمع، مکانی برای تصمیم‌گیری نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: رئیس‌ جمهور در این سفر بار دیگر مواضع جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد و نوع رویکردهای اتخاذ شده از سوی احمدی‌نژاد در قبال صهیونیسم و آمریکا، مطلوب بود.

آرین‌منش افزود: اتفاقاتی که در مقر نشست افتاد، برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مطلوب بود، اما در حاشیه این سفر اتفاقات و مصاحبه‌هایی انجام شد که مورد اتقان نظر در میان مسئولان و مقامات ایرانی نیست.

وی گفت: مهم‌ترین مسئله حاشیه‌ساز این سفر، طرح بحث رابطه با آمریکا و تجدیدنظر در این حوزه بود، در حالی که تصمیم‌گیری در این زمینه باید بر عهده شورای عالی امنیت ملی باشد و در نهایت نظرات شورای عالی امنیت ملی نیز باید به تایید مقام معظم رهبری برسد.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجموع، می‌توان دستاوردهای سفر اخیر احمدی‌نژاد به نیویورک را مثبت ارزیابی کرد.

آرین‌منش در ادامه با اشاره به ترکیب هیئت همراه آقای احمدی‌نژاد در این سفر عنوان کرد: اطلاع دقیقی از ترکیب و تعداد حاضران در این سفر ندارم و رسانه‌ها نیز گمانه‌زنی‌ها و آمارهای مختلفی را ارائه کرده‌اند.

وی گفت: اما آنچه مشخص است در این سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور نداشتند، در حالی که نمایندگانی مانند اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مسائل مربوط به سیاست خارجی فعال هستند و باید در این هیئت نیز حضور می‌داشتند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول