اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قزوین:

تشکیل کانون محلات امنیت اجتماعی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: تشکیل کانون محلات در محله‌ها منجر به افزایش امنیت اجتماعی و کاهش چشم‌گیر جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

تشکیل کانون محلات امنیت اجتماعی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود جعفری‌نسب امشب در نشست شورای اسلامی شهر، روستا و معتمدین محلات که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه تشکیل کانون محلات در محله‌ها برقراری امنیت را در جامعه افزایش می‌دهد، اظهار کرد: رئیس کلانتری‌ها نیز باید از ظرفیت هیئت امنای محله‌ها در این کانون استفاده کنند تا بتوانند جرایم را کاهش و امنیت را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه باید فضای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها طوری باشد که مردم بتوانند بر آنان نظارت کنند، بیان کرد: تحقق این هدف منجر به کاهش خطاهای پلیس و افزایش کارکرد خدمت به مردم می‌شود و همچنین با کاهش خطاهای پلیس فضای معنوی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ایجاد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بازوی اجرای امنیتی در کشور است، خاطر نشان کرد: این ارگان باید نظم، انضباط و موضوع‌های امنیتی را در جامعه برقرار کند تا با تحقق این هدف بسیاری از مشکلات مردم را در زندگی برطرف کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: باید مردم پلیس را امین و امانت‌دار خود بدانند و این مسئله نباید به عنوان شعار باشد بلکه باید برای تحقق آن به صورت میدانی عمل شود تا مردم این مسئله را در زندگیشان احساس کنند.

وی با بیان اینکه اعمال مأموران نیروی انتظامی نماد امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز کرد: انجام دادن این عمل عبادت است و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و بی‌انضباطی‌ها را در جامعه کاهش می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه افراد بسیاری برای مسایل جزئی از جمله دعوای زن و شوهر و تصادفات به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند، اذعان کرد: باید قبل از اینکه آنان برای برطرف کردن مشکلشان به دادگستری بروند در این مکان اتاق مشاور تشکیل شود تا با مشاوره دادن به آنان بتوانیم مشکلات این افراد را برطرف کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید مشکلات و اختلافات زوجین در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با صلح و سازش توسط مشاوران برطرف شود، بیان کرد: بیشترین وقت دادگستری باید برای رسیدگی به فسادهای مالی کلان و دانه درشت‌ها باشد تا بتوان ریشه فساد مالی در جامعه ریشه‌کن کرد.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "با این مردم ایران جلوی همه دنیای استکبار جهانی می‌ایستیم"، اذعان کرد: این امام بزرگوار همیشه در سخنانشان این مطلب را می‌فرمودند که این بیانگر اعتماد امام راحل به مردم بود و توانست با همین اعتماد ایران را به پیروزی‌ انقلاب اسلامی برساند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: مسئولان نظام با جلب اعتماد مردم ایران در همه زمینه‌های از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیروز هستند و در راه پیشرفت و توسعه این کشور به موفقیت‌های بسیاری می‌رسند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم ایران بسیار رئوف، عاطفی و پشتوانه محکمی برای دستگاه‌های حاکمیتی هستند، اظهار کرد: مسئولان نیروی انتظامی باید برنامه‌ها و اقدامات خود را به صورت مردمی انجام دهند، چراکه مردم صاحبان اصلی این نظام هستند و باید رضایت آنان را در انجام کارهای خود به دست آورند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "مسجد سنگر است"، ابراز کرد: جمع شدن مسلمانان در جایگاه عبادی مانند مسجد رعب و وحشت را دل دشمنان و شادی را در قلب مسلمانان افزایش می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه با رهبری امام راحل انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ایران بسیار تلاش کردند تا بتوانند به این کشور در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی ضربه بزنند ولی مردم شجاعانه در برابر سران کشورهای استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل ایستادند.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم ایران بارها و بارها توانسته‌اند در برابر توطئه‌های آنان به پیروزی برسند و با تحقق این هدف سران این کشورهای ظالم را در دنیا خوار و ذلیل کرد که این نشان‌دهنده همت، بصیرت و بیداری مردم ایران در برابر نقشه‌های شوم آنان است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: دشمنان اسلام برای شکست دادن مردم ایران نقشه‌های بسیاری از جمله قائله کردستان، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی و نظامی را طراحی کردند تا بتوانند مردم ایران را شکست دهند ولی مردم ایران با آگاهی، علم و دانش در مقابل دشمنان ایستادند.

جعفری‌نسب ابراز کرد: تحریم‌های دشمنان برخی مشکلات جزئی را در وضعیت اقتصادی مردم به وجود آورده ولی همچنان آنان شجاعانه در برابر این تحریم‌ها ایستادگی می‌کنند تا به پیروزی نهایی برسند و با تحقق این امر دشمنان اسلامی را یکبار دیگر در دنیا شکست دهند.

انتهای پیام/ش10

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول