اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل عفو و پیشگیری سازمان قضایی نیروهای مسلح:

توسعه بدون امنیت امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل عفو و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بدون نعمت امنیت امکان‌پذیر نیست.

توسعه بدون امنیت امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد غلامی صبح امروز در هجدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروهای مسلح، امنیت‌بخش و آرامش‌بخش جامعه هستند.

وی افزود: پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و حفظ نظام جمهوری اسلامی در میثاق ملی قانون مترقی اساسی جمهوری اسلامی بر عهده نیروهای مسلح است.

غلامی نگهداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب را از دیگر وظایف نیروهای مسلح خواند و تصریح کرد: این امر بیانگر اهمیت نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه امنیت یکی از نیازهای اساسی بشریت است، ابراز داشت: تأمین امنیت بر عهده نیروهای مسلح است.

غلامی تصریح کرد: حکم عقل بر ضرورت امنیت در زندگی اجتماعی و فردی بدیعی است و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بدون نعمت امنیت امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به آیه 112 سوره نحل عنوان کرد: در این آیه به کفران نعمت اشاره شده و اگر ما نعمت انقلاب و ولایت فقیه و نعمت اسلام مترقی و متمدن و جامع را ندانیم، این امر موجب ناامنی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بین نعمت امنیت و رزق و روزی ارتباط برقرار است، گفت: اگر نعمت امنیت بیشتر حاکم باشد، روزی هم بیشتر است.

غلامی تربیت، امنیت و آزادی را در رشد، تکامل و نبوغ هر موجود زنده مؤثر دانست و اذعان داشت: نیروهای مسلح زمانی که خودشان از سلامت لازم و پویایی و نشاط برخوردار باشند، می‌توانند امنیت را برای مردم تامین کنند.

وی با مهم خواندن پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح بیان کرد: پیشگیری بر درمان تقدم دارد و بر اساس تحقیقات صورت گرفته هزینه درمان هشت برابر هزینه پیشگیری است.

وی اذعان داشت: بعضی از بیماری‌ها قابل درمان نیست و در جرم نیز بعضی از جرائم مانند جاسوسی زمانی که وقوع یافت به هیچ نحوی لطمات و صدمات آن قابل جبران نیست.

غلامی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه «من بر پیشگیری اصرار بیشتری دارم تا علاج» اظهار داشت: مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح سال جاری از لحاظ شکلی و محتوایی با مجامع سال‌های گذشته متفاوت است.

وی عنوان کرد: کمیسیون‌ها در مجامع سال جاری توسط فرماندهان در یگان‌ها نظامی و انتظامی تشکیل و هشت عنوان با موضوع جرائم مربوط به مسائل مالی برای این کمیسیون‌ها در نظر گرفته شده است.

غلامی خاطرنشان کرد: با برگزاری این کمیسیون‌ها ارتقای این تغییر در پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح را حس می‌کنیم.

وی در مورد علت انتخاب موضوع جرائم مالی برای مجامع استانی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری و اعلام نظر شوراهای استانی این موضوع انتخاب شد.

غلامی تصریح کرد: رهبری برنامه‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار ملی خلاصه کردند که یکی از ابعاد مهم مسائل داخلی بحث مسائل مالی است و آثار جرائم اقتصادی در فرد، خانواده و سیستم اثر منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول