اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اعضای هیئت امنای مجامع امور صنفی

همایش پلیس، امنیت و اصناف در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش پلیس، امنیت و اصناف در کاشان با حضور رؤسا و اعضای هیئت امنای مجامع امور صنفی در سالن اجتماعات پلیس راهور این شهرستان برگزار شد.

همایش پلیس، امنیت و اصناف در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان امشب در این همایش بر تأثیرگذاری صنوف بر فرهنگ جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: صنوف علاوه بر تأثیرگذاری بر فرهنگ جامعه در ایجاد امنیت در جامعه نیز می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

منوچهر صفایی رعایت حقوق شهروندی توسط اصناف در نظم و انضباط اجتماعی را حائز اهمیت خواند و گفت: استفاده از پیاده‌رو برای قرار دادن اجناس و انباشت ضایعات در محل عبور و مرور، سد معبر و تجاوز به حقوق شهروندی است که توسط برخی از صنوف رعایت نمی‌شود.

این مسئول آموزش شهروندی را یکی از راه‌های مهم و اساسی در رعایت حقوق شهروندی و حل مسائل فرهنگی و حقوق اجتماعی اعلام کرد.  

وی همچنین خواستار شرح وظایف نیروی انتظامی در مواجهه با مظاهر علنی فروش قلیان و استعمال آن در اماکن عمومی شد و گفت: نیروی انتظامی دستورالعمل روشنی برای برخورد و یا عدم برخورد با فروشندگان قلیان و استعمال آن در اماکن عمومی ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان همچنین حضور فروشندگان خانم در بازار تاریخی کاشان را موجب از دست دادن شیوه سنتی بازار دانست و گفت: شیوه سنتی بازار تاریخی کاشان در عرضه و فروش کالا باید حفظ شود.

وی در ادامه بر ایجاد نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی بازار برای اطلاع‌رسانی به کسبه و خریداران کالا از بازار تأکید کرد.

صفایی با اشاره به وقوع ماهیانه چندین فقره جیب‌بری و سرقت در بازار کاشان بیان کرد: هشدارهای امنیتی از طریق سیستم صوتی بازار در کاهش جیب‌بری‌ها در محدوده بازار می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی کاشان در ادامه استفاده از اتومبیل برای اطلاع‌رسانی مراسم ختم، هفت و ورود زائران به شهرستان کاشان در سطح شهرستان را موجب آلودگی صوتی دانست و گفت: استفاده از اتومبیل و بوق برای اطلاع‌رسانی زیبنده شهرستان کاشان نیست.

صفایی ایجاد بازارچه در مشهد اردهال در دومین جمعه از مهر ماه همزمان با مراسم قالیشویان را اقدامی غیرمناسب خواند و گفت: حضور زائران در چنین مراسم مهم سنتی مذهبی باید بیشتر معطوف به مراسم عزاداری باشد.

در ادامه رئیس پلیس پیشگیری شهرستان کاشان نیز تأثیرگذاری صنوف برای ایجاد شهری قانونمند، منضبط و برخوردار از اخلاق نیکو را حائز اهمیت دانست و گفت: اصناف در جامعه می‌توانند پایه‌گذار خیلی از مسائل مثبت و یا منفی باشند.

حسین زاهد بر توجه به مسائل اعتقادی توسط اصناف تأکید کرد و گفت: پایبندی اصناف به اصول و رعایت خط قرمزها، می‌تواند فرهنگ اجتماع را اصلاح و یا خراب کند.

وی افزود: اگر برخی افراد برای کسب درآمد بیشتر اصول و فرهنگ را نادیده بگیرند به نظم، امنیت و عفت جامعه تعدی کرده‌اند.

زاهد یادآور شد: حساس بودن اصناف به مسائل خرد جامعه می‌تواند انجام جرم را سخت و دشوار و بستر جرم را برای مجرم ناامن کند.

رئیس پلیس پیشگیری شهرستان کاشان بر رعایت نکات ایمنی حفاظت صنوف تأکید کرد و گفت: استفاده صنوف از وسایل حفاظتی امنیتی الکترونیکی حفاظتی در ارتقای امنیت سهم بسزایی می‌تواند داشته باشد.

زاهد مسئولیت امروز کسبه شهرستان را بر عهده رؤسای صنوف دانست و گفت: رؤسای صنوف شهرستان افرادی با تدبیر، با تجربه، مؤمن و متعهدی هستند که با حضور به موقع و بازرسی و نظارت دقیق اثرگذار باشند.

رئیس پلیس پیشگیری کاشان خاطرنشان کرد: رؤسای صنوف، رهبران تأثیرگذاری هستند که فعالیت‌های مثبت آنان در جامعه می‌تواند تا ابد ماندگار مانده و در آینده نیز به نیکی از آنها نام برده شود.

در همایش پلیس، امنیت و اصناف شهرستان کاشان از فعالان این بخش با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول