اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد نهبندان خبر داد

هزینه 93 میلیون ریالی برای ارائه خدمات فرهنگی دانش‌آموزان نهبندانی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نهبندان از هزینه‌کرد مبلغی بیش از 93 میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

هزینه 93 میلیون ریالی برای ارائه خدمات فرهنگی دانش‌آموزان نهبندانی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی قریب عصر امروز در بازدید از مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد امام خمینی (ره) نهبندان اظهار کرد: کمیته امداد در کنار انجام ماموریت‌های مختلف به منظور توانمندسازی مددجویان و محرومیت‌زدایی به امور فرهنگی، آموزشی و تربیتی توجه ویژه دارد.

وی ادامه داد: امورات فرهنگی یکی از مباحثی است که جزو برنامه‌ها و رویکردهای اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان محسوب می‌‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نهبندان، توجه و سرمایه‌گذاری در امور فرهنگی را نوعی سرمایه‌گذاری ارزشی و ماندگار دانست و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه با آموزش و ترویج فرهنگ‌های ارزشی از بین می‌رود لذا اهتمام به مباحث فرهنگی باید در راس برنامه‌های هر اداره و نهادی قرار گیرد.

قریب با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد یک‌هزار و 578 دانش‌آموز، دانشجو و طلبه از خدمات این نهاد برخوردار می شوند، افزود: از این تعداد 106 نفر دانشجو، 27 نفر نیز طلبه و یک‌هزار و 445 نفر دانش‌آموز هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برای تسهیل در روند تحصیل دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد تعداد دو مجتمع فرهنگی و تربیتی (خوابگاه) در شهرستان نهبندان فعال است که تعداد 54 دانش‌آموز دختر و 40 دانش‌آموز پسر از خدمات خوابگاهی کمیته امداد امام خمینی (ره) نهبندان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نهبندان یادآور شد: شش اردوی زیارتی و سیاحتی ویژه دانش‌آموزان زیر پوشش امداد طی سال جاری برگزار شده است.

قریب از راهیابی 33 نفر از فرزندان زیر کمیته امداد امام خمینی (ره) به دانشگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: این تعداد دانش‌آموز راه یافته به دانشگاه‌ها شامل 21 دختر و 12 پسر هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 23 نفر در دانشگاه پیام نور و 10 نفر در دانشگاه‌های دولتی روزانه و شبانه در مقطع کارشناسی قبول شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نهبندان افزود: تعداد 18 نفر از دانش‌آموزان واجد شرایط برای ورود به دانشگاه از دانش‌آموزان مستقر در مجتمع های فرهنگی و تربیتی این نهاد بودند.

قریب با اشاره به اینکه طی سال جاری مبلغی بیش از 93 میلیون ریال برای انجام امور و برنامه‌های فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان این نهاد هزینه شده است، گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از یک ‌میلیارد و 200 میلیون ریال به منظور ارائه خدمات فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش هزینه شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول