اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان:

78 روستای نهبندان با تانکر آبرسانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: در شهرستان نهبندان 78 روستای کم آب یا بی آب وجود دارد که به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.

78 روستای نهبندان با تانکر آبرسانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، غلامرضا نخعی زینلی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان نهبندان اظهار کرد: ترویج و نهادینه شدن فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از آب در جامعه امری ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله حاکم بر منطقه برخی از روستاهای نهبندان با مشکل جدی تامین آب رو به رو شدند و بسیاری از قنوات و چشمه‌های آب شیرین در مناطق مختلف این شهرستان بر اثر این پدیده خشک شده و روستاییان درخواست‌های فراوانی برای تامین آب آشامیدنی از مسئولان به ویژه امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان دارند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان با بیان اینکه روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان 120 روستا است، تصریح کرد: از این تعداد 95 روستا از آب آشامیدنی برخوردار هستند و 25 روستا هم آب آشامیدنی ندارد.

نخعی زینلی با اشاره به اینکه در این شهرستان 78 روستای کم آب و بی آب با تانکر آبرسانی می‌شوند، افزود: آبرسانی سیار به روستاهای نهبندان توسط شش دستگاه تانکر 12 هزار لیتری انجام می‌شود.

وی میزان آب حمل شده به روستاهای نهبندان را به طور میانگین در هر ماه 6 هزار مترمکعب دانست و اظهار کرد: در این راستا به طور متوسط ماهانه 25 میلیون تومان اعتبار صرف می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان یادآور شد: در سال مالی گذشته اعتباری معادل 4 میلیارد و 420 میلیون تومان از منابع مختلف برای پروژه‌های امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان مصوب شد.

نخعی زینلی گفت: از این میزان اعتبار مبلغ یک‌میلیارد و 60 میلیون تومان از محل دو درصد نفت، 290 میلیون تومان از محل اعتبارات خشکسالی، 340 میلیون تومان از محل تملک، 700 میلیون تومان از محل ماده 180 و مبلغ 780 میلیون تومان از محل طرح توسعه نهبندان برای این طرح‌های آبرسانی نهبندان مصوب شد.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار مصوب در سال گذشته مبلغ 4 میلیارد و 22 میلیون تومان اختصاص یافته برای تکمیل و اجرای پروژه‌های مختلف آبرسانی در سطح شهرستان نهبندان هزینه شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان از اختصاص مبلغ یک‌میلیارد و 720 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک برای طرح‌های آبرسانی این شهرستان خبر داد.

نخعی زینلی، مساحت شبکه آبرسانی روستایی این شهرستان را یک‌هزار و 300 کیلومتر دانست و تصریح کرد: در چند سال گذشته به طور میانگین سالانه حدود 30 کیلومتر از شبکه فرسوده این شهرستان تعویض می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تعویض شبکه فرسوده آبرسانی روستایی نهبندان سالانه بالغ بر 500 میلیون تومان اعتبار هزینه می‌کنیم.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان به در دست اقدام بودن پروژه مجتمع هشتوگان در قالب آبرسانی به هشت روستا اشاره کرد و گفت: به منظور آماده‌سازی این پروژه بیش از یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار صرف می‌شود.

نخعی زینلی از بهره‌برداری پروژه مجتمع آبرسانی هشتوگان این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با افتتاح این طرح 300 خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان 9 هزار مشترک دارد، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته مشترکان آب روستایی شهرستان 300 میلیون ریال بدهی داشته‌اند و از مشترکان می‌خواهیم با پرداخت به موقع قبوض و بدهی‌های خود زمینه خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر را برای این امور فراهم کنند.

 

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول