اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/کمیته امداد چشم امید مستضعفان/

قریب: جمع‌آوری بیش از 960 میلیون ریال صدقه در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از جمع‌آوری مبلغی بیش از 960 میلیون و 281 هزار ریال صدقه در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

قریب: جمع‌آوری بیش از 960 میلیون ریال صدقه در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی قریب صبح امروز در جمع کارکنان و دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد اظهار داشت: هم‌اکنون مجموع خانوارهای زیر پوشش این نهاد 3 هزار و 904 خانوار با جمعیت 10 هزار و 394 نفر هستند.

وی با بیان اینکه مددجویان عادی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان یک‌ هزار و 786 خانوار به تعداد 5 هزار و 934 نفر هستند، تصریح کرد: مددجویان طرح شهید رجایی نیز 2 هزار و 118 خانوار با جمعیت 4 هزار و 460 نفر زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

*مبلغی بیش از 22 میلیارد ریال مستمری به مستمری‌بگیران امداد اعطاء شده است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان یادآور شد: در 11 ماه سال جاری مبلغی بالغ بر 22 میلیارد و 766 میلیون ریال به‌ عنوان مستمری به مستمری‌بگیران این نهاد پرداخت شده است.

قریب، میزان پرداخت کمک موردی ویژه به خانوارهای مددجویان و اقشار نیازمند شهرستان را یک ‌هزار و 11 خانوار به ارزش ریالی یک‌ میلیارد و 987 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این کمک‌ها در سرفصل‌های کمک به معیشت زندگی، بهداشت، خدمات تحصیلی، تهیه لوازم ضروری زندگی، بدهی وام و کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

وی اذعان داشت: تعداد خانوارهای با زن سرپرست زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان یک ‌هزار و 698 خانوار با جمعیت 2 هزار و 923 نفر هستند.

*بیش از 14 میلیارد ریال برای طرح‌های اشتغال پرداخت شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان با اشاره به اینکه در 11 ماه سال جاری تعداد 39 خانوار جدید با جمعیت 135 نفر زیر پوشش این نهاد قرار گرفتند، اظهار داشت: در 11 ماه امسال نیز تعداد 267 خانوار با جمعیت یک‌ هزار و 151 نفر با خودکفا شدن و توانمند شدن از زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خارج شدند.

قریب ادامه داد: طی سال جاری به خانوارهای مددجویان بابت هزینه‌های درمانی مبلغ 128 میلیون و 926 میلیون ریال کمک شده است.

وی از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی به منظور 210 خانوار با پرداخت مبلغ 14 میلیارد و 971 میلیون ریال تسهیلات در سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان تسهیلات 12 میلیارد 600 میلیون ریال از محل تبصره‌های قانون بودجه و تسهیلات بانکی برای 162 مورد بوده است و 48 مورد نیز از تسهیلات قرض‌الحسنه این نهاد پرداخت شده است.

*برای 565 نفر از متقاضیان پرونده مشاغل خانگی تشکیل شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان با بیان اینکه در حال حاضر برای 565 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی این شهرستان پرونده تشکیل دادیم، تصریح کرد: این نهاد به 10 از متقاضیان مشاغل خانگی این شهرستان تاکنون مبلغ 460 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

قریب افزود: برای 123 خانوار تاکنون پرونده وام قرض‌الحسنه کارانگیزی تشکیل و در این راستا مبلغ 659 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد از یک ‌هزار و 440 دانش‌آموز و 150 دانشجو و طلبه حمایت می‌کند، اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد 92 دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد از مجتمع‌های خوابگاهی ریحانه و شهید مطهری کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

*بیش از یک میلیارد ریال برای امور فرهنگی هزینه شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون مبلغی بیش از یک میلیارد ریال برای امور و برنامه‌های فرهنگی و معنوی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلبه‌های زیر پوشش این نهاد هزینه شده است.

قریب از پرداخت وام قرض‌الحسنه کارگشایی به 978 خانوار مددجو و غیر مددجوی این شهرستان به ارزش 3 میلیارد و 700 میلیون ریال طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال برای ساخت مسکن و بحث‌های عمرانی 358 نفر از مددجویان مبلغی بیش از 766 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است هم‌چنین به منظور یک مورد پرداخت وام مسکن برای غیر مددجو به ارزش 50 میلیون ریال اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری مبلغی بالغ بر 960 میلیون و 281 میلیون ریال صدقه از سطح شهرستان جمع‌آوری شده است، ادامه داد: این میزان درآمد صدقات از محل 4 هزار صندوق صدقات نصب و توزیع شده بین خیّرین سطح شهرستان جمع‌آوری شده است.

*امسال درآمدهای  کمیته امداد نهبندان بیش از 4 میلیارد ریال بود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان تصریح کرد: در سال جاری مبلغی بالغ بر یک ‌میلیارد و 398 میلیون ریال به 134 زوج جوان این شهرستان کمک شده است.

قریب با اشاره به اینکه این نهاد هم‌اکنون از 562 یتیم زیر 18 سال حمایت می‌کند، افزود: این تعداد ایتام شهرستان یک‌ هزار حامی دارند که امسال کمک‌های مالی حامیان خیراندیش به این تعداد ایتام مبلغی بیش از 2 میلیارد و 244 میلیون ریال بوده که نهبندان در این زمینه مقام نخست را در بین سایر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی کسب کرده است.

وی گفت: مجموع درآمدهای اختصاصی و کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده این نهاد در سال جاری رقمی بالغ بر 4 میلیارد و 412 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول