اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی نهبندان خبر داد

فعالیت 12 پایگاه توانبخشی مبتنی بر جامعه در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی نهبندان از فعالیت 12 پایگاه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 12 پایگاه توانبخشی مبتنی بر جامعه در نهبندان

رحیمه چاهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: اداره بهزیستی نهبندان در سال 74 در مکان فعلی تاسیس و خدمت‌رسانی به جامعه هدف را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت زیاد شهرستان و پراکندگی جمعیت ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده اما تا‌کنون با وجود تمامی مشکلات خدمت‌رسانی به نحو مطلوبی انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان یکی از مشکلات مهم این اداره را کمبود نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: این اداره در حوزه توانبخشی برای بیش از 400 نفر پرونده مستمری تشکیل داده است.

وی ادامه داد: همچنین برای یک‌هزار و 250 نفر پرونده غیر‌مستمری و در حوزه اجتماعی نیز به تعداد 85 نفر پرونده مستمری و 20 نفر پرونده غیر‌مستمری تشکیل داده است.

چاهی در ارتباط با طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) افزود: این طرح برنامه‌ای برای بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی افراد معلول از طریق اصلاح ارائه خدمات توسعه محلی توانبخشی، برابرسازی فرصت‌ها و حضور افراد دارای ناتوانی در جامعه است.

وی اضافه کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه از طریق مشارکت افراد دارای ناتوانی، خانواده‌های آنان، جامعه محلی، نظام بهداشتی و درمانی، آموزشی، حرفه‌ای و خدمات اجتماعی اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان گفت: تا پایان سال گذشته در پایگاه‌های فعال توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) این شهرستان 541 نفر معلول در سطح شهرستان شناسایی شدند.

چاهی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 182 نفر معلول در پایگاه‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان شناسایی شدند، اظهار کرد: در این حوزه کاری طی سال گذشته دو کارگاه اشتغال شامل کارگاه جوجه‌کشی در روستای آرویز و کارگاه خدمات کامپیوتری در روستای میغان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول