اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته محقق شد

کاهش 12 درصدی جمعیت زیرپوشش کمیته امداد نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از کاهش 12 درصدی جمعیت زیرپوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد.

کاهش 12 درصدی جمعیت زیرپوشش کمیته امداد نهبندان

علی قریب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش و مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از رویکردهای مهم این نهاد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته 3 هزار و 846 خانوار با جمعیت 9 هزار و 924 نفر زیرپوشش این نهاد قرار داشتند، تصریح کرد: از این تعداد 604 خانوار شهری با جمعیت یک‌هزار و 648 نفر و 3 هزار و 242 خانوار روستایی با جمعیت 8 هزار و 276 بودند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان، تعداد خانوارهای خارج شده از زیرپوشش این نهاد در سال گذشته را 328 خانوار با جمعیت یک‌هزار و 549 نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد مددجوی خارج شده از زیرپوشش امداد معادل 12 درصد جمعیت زیر پوشش این نهاد بودند.

قریب ادامه داد: طی سال گذشته با شناسایی خانواده‌های نیازمند و محروم تعداد 39 خانوار با جمعیت 153 نفر مورد حمایت امداد قرار گرفتند.

وی از اجرایی شدن تعداد 536 طرح اشتغالزایی تاکنون توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) از محل اعتبارات و تسهیلات مختلف در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد طرح برای 536 خانوار در نهبندان اشتغالزایی فراهم کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان اضافه کرد: برای اجرایی شدن این تعداد طرح اعتباری بالغ بر 20 میلیارد و 159 میلیون ریال هزینه و صرف شده است.

قریب از اعزام دانش‌آموزان کانون اوقات فراغت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان به مشهد مقدس خبر داد و بیان داشت: تعداد 32 نفر از هنرجویان کانون‌های موقت به مدت سه روز عازم اردوی زیارتی و تفریحی مشهد مقدس شدند.

وی تصریح کرد: زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع)، آرامگاه‌های خواجه اباصلت، خواجه مراد و دیدن مکان‌های دیدنی و تفریحی شهر مشهد از جمله برنامه‌های این اردوی زیارتی و سیاحتی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان افزود: برای نخستین بار با رویکرد استفاده دانش‌آموزان روستاها از خدمات کانون‌های اوقات فراغت با شناسایی دو روستای مستعد در سطح شهرستان، در تابستان سال گذشته تعداد 90 نفر از فرزندان مددجویان زیر پوشش امداد در روستاهای چهارفرسخ و چاهدراز در رشته‌های خیاطی، سکه‌دوزی، معرق کاری، روان‌خوانی قرآن و تجوید قرآن در کلاس‌های کانون اوقات فراغت ثبت نام و مشغول به یادگیری حرفه‌ها شدند.

انتهای پیام/ح20/پ300

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول